افغانستانتیتر یک

نیوزیلند از خبرنگار زن باقی مانده اش در افغانستان خواست تا مجدداً درخواست انتقال دهد

پس از آن که مقام‌های نیوزلند با درخواست بازگشت خبرنگار خود که در سفر کاری خود در افغانستان به سر می‌برد، مخالف کرد و منجر به درخواست وی برای اقامت در افغانستان شد؛ اکنون مقامات این کشور از این خبرنگار خواسته‌اند تا دوباره درخواست بازگشت به کشورش را بدهند.

مقام‌های اداره مهاجرت و صحت نیوزیلند روز یک‌شنبه، ۱۰ دلو به رویترز گفته‌اند که درخواست شارلوت بلیس به دلیل مدت زمان سفر او که بیشتر از حد مجاز یعنی ۱۴ روز بود، رد شده است.

این مقام‌ها افزوده‌اند که این پرونده نیاز به توضیح بیشتر دارد و از بلیس «دعوت شده است» تا ظرف ۱۴ روز درخواست مجدد بدهد.

در همین حال، پس از نشر گزارش‌ها  از رد درخواست انتقال خبرنگار نیوزلندی از افغانستان، اکنون گزارش شده است که در پی وضعیت بد کرونایی، نخست‌وزیر نیوزلند قرنطین شده است.

به گزارش رویترز، دفتر جاسیندا آردرن، نخست‌وزیر زیلاند جدید، روز یک‌شنبه، ۱۰ دلو اعلام کرده است که وی به دلیل مثبت بودن تست کرونایش قرنطینه شده است.

شارلوت بلیس، خبرنگار نیوزلندی که به تاز‌گی باردار شده بود، در مقاله‌ای به نیوزلند هرالد گفته است که به دلیل رد درخواست انتقالش از سوی اداره مهاجرت این کشور، نمی‌تواند از افغانستان، جایی که برای تهیه گزارش رفته بود، خارج شود.

او پس از رد درخواستش از سوی دولت نیوزلند به دلیل محدودیت‌های کرونایی، از طالبان درخواست کمک کرد و طالبان برای وی پناهگاه فراهم کردند.

گفتنی است که نیوزیلند، کشوری با پنج میلیون نفر جمعیت، تا به حال ۱۵ هزار و ۹۱۰ مورد تأییدشده ویروس کرونا و ۵۲ مورد مرگ ناشی از این ویروس داشته است. به همین دلیل این کشور در سال ۲۰۲۰ مرزهایش را به روی خارجی‌ها بست.

لینک کوتاه
برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن