افغانستانبرگزیده های سایت

واکنش‌ها به بازداشت قاتل دختر جوان آلمانی

زگمار گابریل، معاون نخست وزیر آلمان گفته است، بازداشت پناهجوی افغان در پیوند به قتل یک دختر جوان آلمانی نباید سبب تحریک عمومی علیه روند مهاجرت شود.

به گزارش خبرگزاری رشد، او دیروز به رسانه‌های آلمانی گفته است: “دستگیری متهم نباید برای تحریک عمومی و تبلیغ تیوری‌های توطیه استفاده شود.”

جسد ماریا لادنبرگر، دختر ۱۹ساله آلمانی در سواحل دریاچه‌ی درایسم در نزدیک شهر فرایبورگ به تاریخ شانزدهم اکتبر پیدا شد.

پولیس آلمان به ظن تجاوز و قتل این دختر یک جوان افغان را دستگیر کرده و گفته شده که ماریا لادنبرگر، دانشجوی پزشکی بوده است.

گفته شده که پولیس هویت شخص قاتل را از طریق کمره‌های مخفی پیدا کرده و پس از دستگیری و تحقیق، ثابت شده که دی‌ان‌ای او در محل رویداد جرم همخوانی دارد.

این پسر نوجوان افغان که ظاهرا تا کنون چیزی در مورد اتهامات ادعا شده نگفته است، سال گذشته به عنوان یک مهاجر زیر سن ۱۸سال به تنهایی به آلمان آمد.

او از سوی یک خانواده آلمانی سرپرستی می‌شده است.

بررسی‌های پولیس نشان می‌دهد که این دختر جوان آلمانی در آب غرق شده است.

انتشار خبر مرگ این دختر جوان از سوی پناهجوی افغان واکنش‌های گسترده‌یی را در پی داشته و حتا شماری از کاربران شبکه‌های اجتماعی در آلمان با انتقاد از سیاست‌های مرکل گفته‌اند “خانم مرکل تشکر از شما”.

یورگ میوتن، یکی از رهبران حزب محافظه‌کار آلترناتیو برای آلمان که علیه مهاجرت است و اکنون رقیب جدی خانم مرکل در بخش‌های از این کشور پنداشته می‌شود، گفت: “این حادثه ما را تکان داده است و در همین حال می‌بینیم که هشدارهای ما در مورد آمدن کنترل ناشده صدها هزار مرد جوان از فرهنگ‌های مردسالار در کشورهای اسلامی به عنوان دیدگاه توده‌گرایانه نادیده گرفته شد.”

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن