افغانستانبرگزیده های سایتتیتر یک

کابلوف: احتمال رویارویی مقاومت گسترده با طالبان در بهار وجود دارد

نماینده ویژه روسیه برای افغانستان می گوید که این احتمال وجود دارد که طالبان در بهار آینده با مقاومت گسترده ای مواجه شوند. او اما گفته که لازم است جلو اقدامات تحریک‌آمیز در داخل و خارج برای تحریک درگیری‌های بین قومی گرفته شود.

ضمیر کابلوف، نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه برای افغانستان در گفتگو با خبرگزاری تاس بیان کرده که احتمال این‌که طالبان در بهار سال آینده با مقاومت گسترده‌ای روبه‌رو شود، منتفی نیست.

این دیپلمات روسی در پاسخ به سؤالی درباره‌ احتمال این‌که اعتراضات بین قومی در افغانستان پس از پایان زمستان به مقاومت گسترده در برابر طالبان  تبدیل شود، گفته است: «متاسفانه چنین احتمالی وجود دارد.»

او گفته است که در حال حاضر برای طالبان و جامعه جهانی مهم است که حداکثر تلاش‌شان را در درجه‌ی اول برای ایجاد ثبات در افغانستان انجام دهند.

نماینده‌ی ویژه روسیه همچنین تأکید کرده که لازم است جلو اقدامات تحریک‌آمیز در داخل و خارج برای تحریک درگیری‌های بین قومی گرفته شود.

او گفته است که با تماس‌های جاری سیاسی و اقتصادی خارجی و تلاش‌های برخی کشورها برای از سرگیری تدریجی حضور دیپلماتیک یا قنسولی نیز نگرش مثبت خاصی نسبت به طالبان را نشان می‌دهد.

کابلوف تأکید کرده است: «همه‌ی این‌ها نشان‌دهنده‌ی گام‌هایی در جهت به‌رسمیت‌شناختن رسمی بین‌المللی رژیم طالبان است.»

با گذشت نزدیک به شش ماه از تسلط طالبان بر افغانستان، تا کنون هیچ کشوری حکومت سرپرست این گروه را به رسمیت نشناخته‌ است.

طالبان تا کنون در مورد اظهارات ضمیر کابلوف چیزی نگفته‌اند.

لینک کوتاه
برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن