افغانستانبرگزیده های سایت

 ۱۷ تن بازداشت شدند

هفده تن در پیوند به رویداد هفته‌ی گذشته‌ی کندهار بازداشت شده‌اند که محافظان والی و کارکنان مقام ولایت نیز شامل آنان هستند.

به گزارش خبرگزاری رشد، عبدالرازق اچکزی، فرمانده پولیس کندهار می گوید که بررسی از افراد مظنون جریان دارد تا دست‌داشتن یا نداشتن آنان در رویداد اخیر کندهار معلوم شود.

از سویی هم مقام‌های محلی گفته است که هیات تحقیقاتی افغانستان با حضور گروه‌‌های تحقیقاتی امارات متحده عربی و کارشناسان نیروهای بین‌المللی به رهبری ناتو در بررسی این رویداد “ناتوان” مانده‌اند و از این رو یک گروه تحقیقاتی بین‌المللی مجهز از اسکاتلند به خاطر کاوش بیشتر به کندهار آمده‌ است.

این در حالیست که در روزهای اخیر بر اساس حکم رییس جمهوری کشور داوود گلزار، مشاور رییس جمهور غنی با یک هیات ۱۱ نفری به کندهار رفتند و مشغول بررسی حادثه هستند.

در سطح داخلی هیات وزارت امور داخله و ریاست امنیت ملی افغانستان حضور دارند و نیز گروه‌ تحقیقاتی امارات متحد عربی و کارشناسان نیروهای بین‌المللی به رهبری ناتو در حال تحقیق هستند.

در دو انفجار در داخل مهمان خانه‌یب والی کندهار معاون والی، دو نمایند شورای ملی افغانستان، رییس امور خارجه‌ی ولایت کندهار، دو عضو خانواده‌ی حامد کرزی و پنج کارمند سفارت امارات متحده عربی کشته شدند.

در این حادثه در مجموع ۱۲ نفر کشته و ۱۸ نفر دیگر به شمول سفیر امارات در افغانستان و والی کندهار زخمی شدند.

بر اساس گزارش‌ها همایون عزیزی، والی کندهار که در این حمله زخمی شده بود، در هند در حال درمان است . گفته می‌شود که برای تکمیل درمان، او به فرانسه انتقال داده خواهد شد.

آقای عزیزی در یک پیام صوتی از وضعیت صحی‌اش اطمینان داده ‌است.

هرچند نتایج بررسی‌های انفجارهای کندهار هنوز روشن نشده، اما ریاست جمهوری و ریاست اجرایی حکومت وحدت ملی گفته‌اند که این حمله در پاکستان طرح‌ریزی شده‌ است و عاملان آن آزادنه فعالیت می‌کنند.

پیش از این یک منبع امنیتی نیز به تلویزیون ۱ گفته بود که حمله‌ی کندهار در آن سوی خط دیورند (پاکستان) در یک مدرسه‌ای در منطقه‌ی چمن طرح ریزی شده بود.

پاکستان و گروه طالبان هر دو دست داشتن در این حمله را رد کرده‌اند.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن