افغانستانبرگزیده های سایتتیتر یک

حمله پهپاد ناشناس به یک پایگاه نظامی طالبان در غزنی

خبرگزاری ریانووستی روسیه به نقل از الجزیره گزارش داد که روز جمعه، ۱۶ ثور یک پهپاد ناشناس، یک پایگاه نظامی طالبان را در ولایت غزنی هدف حمله قرار داده است.

جزئیات بیشتری از این حمله ارائه نشده، اما منابع محلی هم از غزنی تائید می‌کنند که یک پهپاد ناشناس در آسمان این ولایت دیده شده است.

به گفته منابع، این هواپیمای بدون سرنشین روز پنجشنبه، ۱۵ ثور در ولسوالی خواجه عمری مشغول گشت‌زنی بوده است.

مردم، گشت‌زنی این هواپیمای مشکوک و بدون سرنشین را نشان‌دهنده ضعف و ناتوانی طالبان در کنترل حریم هوایی افغانستان می‌دانند.

در چند ماه گذشته گزارش‌هایی از حمله هواپیماهای بدون سرنشین به مناطقی از افغانستان منتشر شده است.

چندی پیش سایت مدرن دیپلوماسی خبر داد که هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی یک انبار سلاح طالبان را در منطقه شورابک ولایت هلمند نابود کردند و شماری از جنگجویان طالبان نیز در این حمله کشته شدند. طالبان فورا واکنش نشان داد و این خبر را رد کرد.

طالبان در مورد حمله پهپادی در غزنی اظهار نظر نکرده‌اند، اما همواره گفته‌اند حملات با واکنش همراه خواهد بود.

وزارت خارجه طالبان چندی پیش سفیر پاکستان را در اعتراض به حملات هوایی پاکستان به برخی از مناطق خوست و کنر احضار کرده بود.

روزنامه اکسپرس تریبون به نقل از منابع نظامی رسمی گفته بود که ارتش پاکستان با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین به افغانستان حمله کرد. این حملات به تلافی کشته شدن هفت سرباز ارتش پاکستان در یک کمین جنگجویان طالبان پاکستانی در وزیرستان شمالی در نزدیکی مرز افغانستان بود.

چندی پیش، در دهم ثور هم باشندگان مزار شریف در شمال افغانستان از گشت‌زنی یک هواپیمای بدون سرنشین در آسمان ولایت بلخ خبر داده بودند.

لینک کوتاه
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن