افغانستانبرگزیده های سایتتیتر یک

تام وست: تعامل با طالبان به نفع امریکا است

نماینده ویژه امریکا در امور افغانستان می‌گوید از طالبان خوشش نمی‌آید، اما تعامل با طالبان به نفع امریکا و افغان‌هاست.

او گفت به عنوان یک دیپلمات وظیفه‌اش می‌داند که با طالبان تعامل داشته باشد.

تام وست همچنین گفته است هنوز تصمیمی در مورد به رسمیت شناختن طالبان گرفته نشده است.

صدای امریکا گزارش داده است که تام وست این اظهارات را روز سه‌شنبه، ۲۰ ثور در نشستی به میزبانی بنیاد افغان-امریکایی در واشنگتن بیان کرده است.

نماینده ویژه امریکا برای افغانستان خبر داد که هیأتی از مقامات امریکایی با سهیل شاهین، عضو دفتر سیاسی طالبان در قطر در حال گفتگو هستند.

او در پاسخ به پرسشی در مورد اینکه وضعیت افغانستان در پنج سال آینده چگونه خواهد بود؟ دو فرضیه را مطرح کرد؛ یک: ممکن است افغانستان تا پنج سال آینده وضعیت بهتری داشته باشد و در یک نظام افغان‌ها خود را در آن ببینند و دو: طالبان از فرصت‌های کنونی استفاده نکنند و افغانستان با جنگ داخلی دیگری مواجه شود.

آقای وست در حالی از وقوع جنگ داخلی در افغانستان هشدار داده که درگیری‌ها بین طالبان و جبهه مقاومت ملی در ولایات مختلف افغانستان به ویژه در پنجشیر و بغلان همچنان ادامه دارد. طبق گزارش‌ها، طالبان شماری از غیرنظامیان را در این ولایات به اتهام همکاری با جبهه مقاومت شکنجه و تیرباران کرده‌اند؛ اقدامی که منجر به خشم مردم و سیاسیون افغانستان شده است.

نماینده ویژه امریکا در امور افغانستان اخیرا گفتگوهایی با عبدالله عبدالله، رئیس پیشین شورای مصالحه ملی و حامد کرزی، رئیس جمهور نیز سابق داشته است.

لینک کوتاه
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن