افغانستانبرگزیده های سایتتیتر یک

نبیل: ملا هبت‌الله زنده نیست، از نام او استفاده می‌شود

رحمت‌الله نبیل؛ رییس امنیت ملی حکومت پیشین می‌گوید که ملا هبت‌الله آخوندزاده؛ رهبر طالبان مرده است و صداهایی که به او نسبت داده می‌شود، جعلی است.

آقای نبیل امروز شنبه، ۱۱ سرطان در رشته توییتی از نشر اشتباهی ویدیویی به نام هبت‌الله آخوندزاده؛ رهبر طالبان عذرخواهی کرده و گفته‌است: «از این‌که در انتخاب و انتشار یک کلیپ دچار خطا شدم و از احتیاط لازم کار نگرفتم، نیک می‌دانم تا از هموطنان عزیزم عذر‌خواهی کنم.»

رییس سابق امنیت ملی افزوده‌ ویدیویی که او یک هفته پیش نشر کرده‌بود از مولوی عبدالرحمان نیازی است که در ولایت خوست مدرسه دارد.

او افزوده که دیرزمانی است که او مولوی عبدالرحمان نیازی را می‌شناسد.

نبیل هفته گذشته در توییتی ویدیویی را منسوب به ملا هبت‌الله منتشر کرده‌بود و اکنون آن را برداشته‌است.

او گفته‌است: «دیری است که در ویدیوهایی که منسوب به ملا هبت الله آخوندزاده است، فقط از نام او استفاده می‌شود.

رییس سابق امنیت ملی افزوده‌است که بیش‌تر شخص دیگری مانند «شبح» در میان مردم ظاهر می‌شود و با چهره پوشیده نقش خود را ادا می‌کند.

او افزوده‌است: «خوش‌بختانه که این مساله باعث گردیده تا روز به روز شک مردم عزیز‌ ما به یقین تبدیل شود و بیش‌تر پی ببرند که استخبارات بیرونی در نقش اشباح، طالبان را رهبری می‌کند.»

نبیل خطاب به طالبان گفته‌است که اگر «راست می‌گویند، بیایند و یک سند واقعی -ولو در حد یک ویدیو‌کلیپ ۱۰ ثانیه‌ای- که ثابت بسازد آخوندی به نام ملا هبت الله زنده است و طالبان را رهبری می‌کند، با مردم افغانستان شریک بسازند.»

لینک کوتاه
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن