افغانستانتیتر یک

متقی: استفاده از کرسی سازمان به عنوان فشار مشکلات را پیچیده‌تر می‌کند

امیر خان متقی سرپرست وزارت خارجه افغانستان در دیدار با روزمری دکارلو معاون سیاسی سر منشی عمومی سازمان ملل متحد نه‌سپردن کرسی این سازمان را به حکومت جدید نقض حق ملت افغانستان خوانده است.

به گزارش خبرگزاری رشد؛ عبدالقهار سخنگوی وزارت خارجه شب گذشته(۱۷ قوس) با نشر اعلامیه در صفحه تویترش گفته است:”خانم روزمری دی‌کارلو معاون سیاسی سر منشی ملل متحد، با مولوی امیر خان متقی وزیر امور خارجهٔ ا.ا.ا دیدار کرده است”.

در اعلامیه آمده است:” که آقای متقی ضمن سپاس‌گزاری از کمک‌های سازمان ملل گفته که نه‌سپردن کُرسی ملل متحد به حکومت جدید افغانستان، نقض حق ملت ‌افغانستان است که استفاده از آن به عنوان فشار، مشکلات را پیچیده‌تر می‌سازد”.

بلخی گفته خانم دی‌کارلو در این دیدار وعده همکاری به افغانستان داده و روی امنیت و سایر موضوعات گفتگو نمود.

گفتنی است که کمیته اعتبار دهی سازمان ملل متحد در آغاز هفته جاری تصمیم گیری در مورد پذیرش نماینده معرفی شده از سوی طالبان به این سازمان را به تعویق انداخته است.

مسوول کمیته اعتبارسنجی سازمان ملل متحد به خبرنگاران گفته بود که این تصمیم فعلا به تعویق افتاده است.

مجمع سازمان ملل متحد دیروز دوشنبه (۱۵ قوس) فیصله کمیته اعتبار بخشی سازمان ملل در مورد سرنوشت کرسی‌های افغانستان و میانمار را تایید کرد.

با تایید این فیصله، نماینده دولت پیشین افغانستان، “غلام محمد اسحق‌زی” کماکان در جای خود باقی می‌‎ماند.

با این تصمیم، حکومت جدید افغانستان و دولت نظامی میانمار، نمی‌توانند کرسی افغانستان و میانمار را در سازمان ملل تصاحب کنند.

لینک کوتاه
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن