افغانستانتیتر یک

متقی: سخنان عمران خان در مورد پشتون ها توهین آمیز نبود

امیر خان متقی، سرپرست وزارت امور خارجه طالبان در واکنش به اظهارات آقای کرزی که گفته بود سخنان عمران خان در مورد پشتون های افغانستان توهین آمیز بود، می‌گوید که این سخنان توهین آمیز نبوده و هرکس می‌تواند نظر شخصی خود را بیان کند.

وی امروز دوشنبه، بیست‌ونهم قوس در بازگشت از سفرش از اسلام‌آباد در فرودگاه کابل به خبرنگاران گفت: «از خاک افغانستان علیه هیچ کشوری استفاده نخواهد شد. ما به تعهد خود پابند استیم. هیچ کشوری مانند افغانستان در برابر داعش موفقانه عمل نکرده است. اما اگر افغانستان تضعیف شود، یک بحث جدا است.»

او بار دیگر گفت که تلاش می‌کنند تا روابط خوب با کشورهای جهان برقرار کند.

امیر خان متقی، سرپرست وزارت امور خارجه طالبان افزود: «تعامل جهان با دولت افغانستان افزایش پیدا کرده و روز به روز بیش‌تر می‌شود. در یک ماه گذشته هیچ رویداد بزرگ امنیتی در کشور صورت نگرفته و وضعیت رو به بهبود است. در آینده نزدیک در این باره گواه پیشرفت‌هایی خواهیم بود.»

وی تصریح کرد: «در آینده نزدیک تعامل جهان با افغانستان بهتر خواهد شد و بسیاری از نمایندگان کشورهای اسلامی قصد داشتند به کابل بیایند. ما از کشورها خواستیم که نمایندگی شان را به افغانستان باز کنند.»

امیرخان متقی سرپرست وزارت خارجه طالبان روز گذشته در نشست سازمان همکاری اسلامی در مورد افغانستان در اسلام‌آباد برگزار شده بود، شرکت کرد.

لینک کوتاه
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن