افغانستانبرگزیده های سایتتیتر یک

واشنگتن پست: هزاران جنگجو برای تحکیم حکومت طالبان از پاکستان به افغانستان آمده اند

روزنامه واشنگتن پست گزارش داد که طی چهار ماه گذشته هزاران جنگجو از پاکستان به افغانستان آمده تا پایه‌های حکومت طالبان را تحکیم کنند.

شماری از اعضای فعلی و پیشین طالبان به واشنگتن پست گفته‌اند که آن‌ها به دعوت رهبران و فرماندهان طالبان به افغانستان می‌روند تا قدرت این گروه را تحکیم کنند.

به گفته این منابع، رهبران ارشد طالبان از جنگجویان، پناهندگان افغانستان و طالبان مدارس دینی در پاکستان خواسته‌اند به افغانستان بیایند تا به این گروه در تامین امنیت کمک کنند. رهبران طالبان گفته‌اند که پیشرفت غیرمنتظره این گروه در تابستان امسال باعث شد نیاز به جنگجویان بیشتری پیدا کنند.

یکی از جنگجویان طالبان پاکستانی که در یک مدرسه در شمال‌غرب پاکستان به جذب نیرو کمک کرده است به واشنگتن پست گفت: “به بسیاری از مجاهدان ما پیشنهاد شد که اگر بخواهند به افغانستان بروند اقامت دایم افغانستان دریافت خواهند کرد.”

بر اساس این گزارش تخمین زده می‌شود که طالبان حدود ۷۵ هزار جنگجو در صفوف خود داشته باشند.

به گفته فرماندهان طالبان، تعدادی نیروهای که به تازگی از پاکستان به آنها پیوسته‌اند بین پنج تا ده هزار نفر است که ۱۰ برابر بیشتر از میانگین جنگجویانی است که در ۲۰ سال گذشته در یک فصل جنگ به افغانستان می آمدند.

واشنگتن پست می‌گوید گزارش‌ رفتن طالبان و حامیان‌شان به افغانستان روابط پیچیده پاکستان و افغانستان را تشدید می‌کند.

بسیاری از پاکستانی‌ها بی‌ثباتی در افغانستان را عامل حملات شبه‌نظامیان در خاک خود می‌دانند، چیزی که آن‌ها نگرانند با قدرت گرفتن طالبان افزایش یابد.

در ادامه گزارش آمده که فراخوان طالبان برای جذب جنگجویان بیشتر از پاکستان در تابستان آغاز شد، زیرا مراکز ولایت‌های تحت کنترل دولت افغانستان به صورت پیوسته سقوط کردند.

اما پس از تصرف کابل، رهبران طالبان نیز از اعضای تحصیل‌کرده و حامیان طالبان در پاکستان خواستند تا با حکومت نوپای این گروه یکجا شوند.

لینک کوتاه
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن