افغانستانتیتر یک

شرکت برشنا از تمدید قرارداد واردات برق از تاجیکستان تا پایان سال آینده‌ی میلادی خبر داد

شرکت برق‌رسانی افغانستان (برشنا) اعلام کرده است که قرارداد واردات برق از تاجیکستان تا پایان سال آینده‌ی میلادی (۲۰۲۲) تمدید شده است.

همزمان با این، قراردادی که از ماه جولای سال جاری میلادی الی ماه دسامبر به‌دلیل تحولات سیاسی در افغانستان به تعویق افتاده بود، نیز امضا شده است.

در اعلامیه‌ی شرکت برشنا که امروز (دوشنبه، ۶ جدی) منتشر شده، آمده است که حافظ محمد امین، رییس عمومی اجراییوی این شرکت و اسماعیل زاده، رییس شرکت برق تاجیک این قرارداد را در دوشنبه، پایتخت تاجیکستان امضا کرده‌اند.

طبق اعلامیه، در جریان سفر هیأت شرکت برشنا به تاجیکستان، در مورد پروژه‌های منطقه‌ای و انکشافی در عرصه‌ی سکتور انرژی، از جمله کاسا ۱۰۰۰ و ساخت لین ۵۰۰ کیلوولت بحث و گفت‌وگو شده است. برشنا گفته است که این گفت‌وگوها در آینده‌ی نزدیک نتایج مثبتی را در پی خواهد داشت.

در بخشی از اعلامیه‌ی شرکت برشنا آمده است که هیأت افغانستان به جانب تاجیکستان وعده‌ی همکاری داده و اطمینان داده است که نیروهای طالبان امنیت آغاز دوباره‌ی پروژه‌های متوقف‌شده را تأمین می‌کنند.

تاجیکستان در گذشته ۳۵۰ میگاوات برق به افغانستان صادرات داشت. این میزان هر از گاهی کاهش می‌یافت و باری تا ۴۰ میگاوات نیز کاهش یافته بود.

لینک کوتاه
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن