افغانستانتیتر یک

سی‌ان‌ان: ۱۴۵۰ کودک افغان بدون والدین‌شان به امریکا منتقل شده‌اند

سی‌ان‌ان گزارش می‌دهد که ۱۴۵۰ کودک افغان بدون والدین‌شان در جریان خروج پرهرج‌ومرج ایالات متحده از افغانستان، به امریکا منتقل شده اند.
این رسانه به نقل از مقامات امریکایی می‌نویسد که این کودکان در بلاتکلیفی بوده و برخی از خانواده های افغان حاضر اند که سرپرستی آنان را قبول کنند.

این کودکان قرار است با یکی از خویشاوندان که با آنها همزمان فرار کردند یا بستگانی که قبلا در ایالات متحده بودند، زندگی کنند.

بر اساس آمار دفتر اسکان پناهندگان وزارت صحت و خدمات بشری امریکا، حدود ۲۵۰ نفر از این کودکان همچنان در حفاظت دولت امریکا قرار دارند. این کودکان که خانواده یا بستگانی در ایالات متحده ندارند، اکنون در بلاتکلیفی به سر می‌برند.

شماری از خانواده‌های افغان در امریکا تلاش دارند سرپرستی این کودکان را به عهده بگیرند اما روند اداری چنین کاری، دشوار و زمان‌گیر است.

در همین حال، انتونی بلینکن، وزیر امور خارجه امریکا در ماه سپتامبر هنگام بازدید از پایگاه هوایی رامشتاین در آلمان با گروهی از کودکان افغان که بدون والدین‌شان منتقل شده بودند دیدار کرد. او به این گروه گفت که ایالات متحده تلاش خواهد کرد به خانواده‌ها و دوستان آنها که در افغانستان مانده‌اند، کمک کند.

لینک کوتاه
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن