افغانستانتیتر یک

نیوزیلند: به سرور دانش و خانواده‌اش پناه داده‌ایم

وزارت امور مهاجرین نیوزیلند تایید کرد که به سرور دانش معاون رییس‌جمهور پیشین افغانستان و 13 عضو خانواده‌اش پناهندگی داده است.

به گزارش خبرگزاری رشد؛ فیل توفورد یک مقام ارشد وزارت مهاجرین نیوزیلند در این خصوص گفته که موضع سرور دانش در مورد حقوق بشر، دلیل پذیرش وی در این کشور بوده‌است.

به گفته این مقام نیوزیلندی، کشورش در کنار پذیرش قضات زن، روزنامه‌نگاران، کارکنان حقوق بشر، مدافعان حقوق زنان و دگرباشان جنسی افغانستان، به برخی از سیاستمداران مانند سرور دانش که از حقوق بشر دفاع کرده‌اند، پناه داده است.

سرور دانش، معاون دوم رییس جمهور فراری افغانستان، همراه با شماری دیگر از سیاستمداران کشور به تاریخ 16 آگیست سال گذشته میلادی و یک روز پس از سقوط کابل به دست طالبان، به ترکیه فرار کرد.

به گزارش رسانه نیوزیلندی استف، تصمیم پذیرش معاون پیشین رییس‌جمهور افغانستان و اعضای خانواده‌اش، انتقادات برخی از افغان‌های مقیم این کشور را برانگیخته است.

یکی از اعضای افغان نیروهای ویژه هوایی نیوزیلند می‌گوید که افغان‌هایی که با نیروهای نیوزیلندی کار کرده‌اند باید در اولویت قرار بگیرند، نه افرادی مثل سرور دانش که در سقوط دولت افغانستان مسوول هستند.

او گفت: “جای تاسف است که به یکی از رهبران فاسد افغانستان در این کشور اسکان داده شده است، در حالی که افرادی که مستقیما با نیروهای ویژه نیوزیلند در افغانستان همکاری می‌کردند، در قسمت انتقال شان به این کشور کاری نشده است.”

این در حالی است که آقای دانش همراه با خانواده خود تقریباً دو هفته پیش از ترکیه به نیوزیلند رفت.

گفته می شود که در میان اعضای خانواده آقای دانش، پسران، دختران و نواده‌هایش هستند.

لینک کوتاه
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن