افغانستانبرگزیده های سایتتیتر یک

سرپرست وزارت خارجه طالبان راهی ناروی شد

امیرخان متقی، سرپرست وزارت امور خارجه حکومت طالبان عصر امروز در راس یک هیات بلندپایه عازم ناروی شد. او قرار فردا در یک کنفرانسی در اسلو پایتخت ناروی، اشتراک کند.

عبدالقهار بلخی، سخنگوی وزارت امور خارجه حکومت طالبان اعلام کرده هیئت بلندپایه به ریاست مولوی امیرخان متقی، سرپرست وزارت امور خارجه عصر امروز (شنبه) عازم ناروی شد.

بلخی گفته که او قرار است در این سفر، با مقامات دولت ناروی و شماری دیگر از کشورها دیدار و گفتگو کند.

قابل ذکر است رسانه های غربی پیش از این گزارش داده بودند که ناروی در اقدامی تازه از امیرخان متقی، سرپرست وزارت خارجه طالبان و هیئتی که گفته شده متشکل از گروه‌ها غیردولتی نیز است دعوت کرده تا در نشستی که از روز یک‌شنبه ٣‬ دلو تا سه‌شنبه ٥ دلو در اوسلو پایتخت این کشور برگزار می‌شود، شرکت کنند.

خبرگزاری فرانسه در مورد این سفر که نخستین سفر اروپایی طالبان پس از گرفتن قدرت است، نوشته که در این دیدار، مقام‌های طالبان با مقام‌های کشورهای غربی روی مسایل حقوق بشری و کمک‌های بشری گفتگو خواهند کرد.

در این دیدار هیئت طالبان با شماری از مقام‌های ناروی و کشورهای متحد همانند بریتانیا، اتحادیه اروپا، فرانسه، آلمان، ایتالیا و آمریکا دیدار و گفتگو خواهند کرد.

انیکن ویتفلد، وزیر خارجه ناروی در مورد این نشست گفته که “ما در مورد شرایط وخیم افغانستان به شدت نگران هستیم، جایی که میلیون‌ها تن فاجعه بحرانی تمام معنایی را تجربه می‌کنند.”

پیش از این، مقام‌های حکومت طالبان به کشورهای قطر، پاکستان، ایران و روسیه سفر کرده بودند.

لینک کوتاه
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن