افغانستانتیتر یک

کشف یک گور دسته‌جمعی دیگر در کانادا

رسانه ها از کشف یک گور دسته جمعی دیگر در مکتبی، در ایالت بریتتش کلمبیا در کشور کانادا خبر می دهند. پیش از این چندین گور دسته جمعی متعلق به صدها کودک در این کشور، کشف شده بود.

ویلی سلارز، رئیس گروه اقوام اولیه(بومیان) منطقه ویلیامز لیک ایالت بریتتش کلمبیا در نشست خبری از کشف یک گور دسته جمعی دیگر با دست‌کم 93 قبر در حویلی مکتب شبانه‌روزی کلیسای «سن جوزف میشین» خبر داد.

سلارز اعلام کرد که تاکنون 14 هکتار از کل 470 هکتار محوطه حویلی مکتب با رادار اسکن و تاکنون این تعداد قبر پیدا شده است.

او با اشاره به ادامه فعالیت اسکن حویلی مکتب گفت: ده‌ها سال گزارش‌هایی از استثمار موجود در مورد مفقود و کشته شدن کودکان در این مکتب ارائه می‌شد. اما این گزارش‌ها جدی گرفته نشدند.

به گزارش آناتولی؛ وی با اشاره به آغاز تحقیقات قضایی در ارتباط با گور دسته جمعی موجود گفت: «نیروهای‌مان نه تنها موارد کشته یا مفقود شدن کودکان و نوزادان را بلکه، همچنین ظلم، شکنجه‌های سیستماتیک و آزار جنسی علیه آن‌ها را نیز در این جا مطلع شدند. برخی سرنخ‌هایی هم از انداخته شدن نوزادان به تنور و دریاچه اطراف به دست آمده است».

از سوی دیگر، ویتنی اسپرینگ باستان‌شناس و مدیر فعالیت‌های اسکن و کاوشگری در منطقه اعلام کرد که 50 مورد از این قبرها با گورستان مکتب ارتباطی ندارد.

تابستان سال گذشته در چهار منطقه مختلف این کشور گورهای دسته‌جمعی متعلق به صدها کودک کشف شده بود.

گفتنی است در گذشته، کودکان بومی کانادا به اجبار از خانواده‌های‌شان جدا و در اینگونه مکاتب اسکان داده می‌شدند. در یک تحقیق شش ساله که گزارش آن سال 2015 منتشر شد، از این اقدام با عنوان «قتل عام فرهنگی» یاد شده است.

در این گزارش، جزئیاتی از آزارهای هولناک جسمی، تجاوز، سوء تغذیه و دیگر جنایاتی که بر حدود 150 هزار کودک در این مکاتب قدیمی ارائه شده است. این مکاتب از دهه 1840 تا دهه 1990 توسط کلیساها اداره می‌شدند.

بر اساس این گزارش، 4100 دانش آموز در این مکاتب شبانه‌روزی جان خود را از دست دادند. دولت کانادا در سال 2008 رسما از وجود چنین نظامی در آن کشور عذرخواهی کرد.

لینک کوتاه
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن