افغانستانبرگزیده های سایتتیتر یک

وزارت داخله طالبان ترور نظامیان پیشین افغانستان را تکذیب کرد

وزارت داخله طالبان گزارش رسانه‌ها مبنی بر ترور نظامیان حکومت پیشین افغانستان توسط این گروه را تکذیب کرد.

در خبرنامه وزارت داخله طالبان ادعا شده است که نیروهای ارتش قبلی هدف دشمنی‌های شخصی قرار گرفته‌اند و سازمان ملل متحد در مورد افغانستان نباید بر اطلاعات «مغرضانه» اتکا کند.

خبرگزاری رویترز گزارش داده است که پس از بازگشت طالبان به قدرت در ۱۵ آگست، بیشتر از ۱۰۰ تن از نظامیان و مقام‌های حکومت پیشن افغانستان جان خود را در اثر کشتارهای انتقام‌جویانه از دست داده‌اند که دو سوم آنان توسط طالبان یا اشخاص مرتبط با این گروه کشته شده‌اند.

رویترز می‌گوید که دبیرکل سازمان ملل قرار است گزارشی را به شورای امنیت این سازمان بفرستد که در آن به کشته شدن ده‌ها تن از مقامات سابق، نظامیان و همکاران محلی نیروهای بین‌المللی، پس از تسلط طالبان بر افغانستان اشاره شده است.

پس از تسلط طالبان بر افغانستان، سازمان عفو بین‌الملل نیز در گزارش اعلام کرد که حدود صد تن از نظامیان حکومت پیشین دستکم در هفت ولایت افغانستان از سوی طالبان هدف قرار گرفته و کشته شده‌اند.

وزارت داخله طالبان ادعا می‌کند که این گروه ‌پس از عفو عمومی کسی را هدف قرار نداده بلکه این وزارت قضایای ترور نظامیان حکومت پیشین را تحت بررسی دارد.

رویترز براساس مدارکی گزارش داده است که دست‌کم ۵۰ تن دیگر از نظامیان حکومت پیشین به اتهام ارتباط با داعش در حکومت طالبان به قتل رسیده‌اند.

لینک کوتاه
برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن