افغانستان

طالبان از شرکت‌های مخابراتی مالیات میخواهد

طالبان از شرکت‌های تلفن همراه «مالیات» درخواست کرده چرا که از تجهیزات آنها حفاظت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری رشد، اعضای طالبان طی دیدار محرمانه‌ای که ماه گذشته در شهر «کویته» پاکستان داشتند به نمایندگان ۴ شرکت تلفن همراه گفته‌اند که اگر می‌خواهند تجهیزات و کارمندان آنها آسیبی نبیند، باید مالیات بپردازند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس نوشته است: به گفته ۲ تن از نمایندگان این شرکت‌های ارتباطی که با طالبان دیدار کرده‌اند این درخواست شبه نظامیان پس از اعلام دولت کابل برای افزایش ۱۰ درصدی مالیات بر شرکت‌های ارتباطی مطرح شده است.

وی گفت: آنها از ما می‌خواهند همان مبلغی را که به دولت می‌دهیم به آنها هم بدهیم. ما به آنها گفتیم که این مالیات تجارت ما را نابود می‌کند اماطالبان در جواب گفتند، این تنها راهی است که حفظ امنیت و سلامت شما و تجهیزاتتان را تضمین می‌کند.

یک منبع شورای کویته ضمن تایید این دیدار به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفته که ما منتظر پاسخ رسمی این شرکت‌ها هستیم.

وی افزود: ما به اعضای این شرکت‌های مخابراتی گفتیم که این حق ماست که به منظور حفاظت از تجهیزاتتان از شما مالیات بگیریم و شما مجبور به پرداخت آن هستید.

یکی از نمایندگان این شرکت‌های ارتباطاتی در گفت‌وگو به آسوشیتدپرس اظهار داشت: مالیات به طالبان؟ این به این معنی است که ما باید بخشی از درآمدهای خود را با یک گروه شورشی سهیم کنیم.

شرکت‌های اتصالات، ام تی ان، روشن و شرکت‌ ارتباط بی‌سیم افغان شرکت‌هایی بوده‌اند که در دیدار با اعضای طالبان حضور داشتند.

نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن