افغانستان

بیشتر شورشیان فراری از پاکستان در افغانستان به داعش پیوستند

 

 

 

جانان موسازی، سفیر افغانستان در پاکستان گفته‌است قسمت بزرگی از هراس‌افگنان بخش‌های مهمند و اورکزی اجنسی پاکستان به افغانستان فرار کرده و با گروه داعش پیوسته‌اند.

به گزارش رشد، آقای موسازی در جریان صحبتش در یک سیمینار در اسلام‌آباد گفته‌است حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد شورشیان پاکستان در جریان عملیات نظامیان آن کشور از منطقۀ مهمند و اورکزی به افغانستان رفته و به گروه داعش پیوسته‌اند.

روزنامۀ اکرپرس تریبیون پاکستان که بیش‌تر خبرهای داعش و طالبان را به نشر می‌رساند به نقل از سفیر افغانستان گزارش می‌دهد که دولت اسلامی یا داعش یک تهدید بزرگ برای افغانستان و پاکستان و هم‌چنان در منطقه‌است.

پیش از این مقام‌های حکومت افغانستان نیز بارها به این مسئله تاکید کرده و یکی از دلایل بدشدن وضعیت امنیتی را ورود هراس‌افگنان از خاک پاکستان به کشور می‌دانند.

تا به حال نورالحق علومی، وزیر امور داخلۀ افغانستان بارها تاکید کرده که پاکستان کسانی را که در آغوشش پرورده بود به افغانستان فرستاد تا وضعیت امنیتی خراب‌تر شود.

جانان موسازی هم‌چنان گفته‌است کابل می‌خواهد به دهلیز اقتصادی چین و پاکستان تبدیل شود و پروژه‌های چندملیون‌دالری سبب حرکت مثبت در اقتصاد افغانستان خواهد شد.

موسازی در مورد گفت‌گوهای صلح با طالبان و عمل‌کرد پاکستان در خصوص ازسرگیری آن گفته‌است که طالبان باید به میز مذاکره آورده شوند تا کش‌مکش‌های طولانی از راه سیاسی در افغانستان پایان یابد.

 

نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن