اجتماعیدسته‌بندی نشده

از تغییر مسیر پروژه برق « توتاپ» جلو گیری شود

به دنبال اعلام انتقال برق توتاپ که قرار بود از ولایت بامیان بگذرد و اما اعلام شده از سالنگ می‌گذرد و درصورتی که از مسیر بامیان می‌گذشت باشندگان این ولایت و ولایت های دیگر در مسیرآن از برق آن مستفید می‌شد و نیز هزینه آن هم کمتر بود. امروز صدها تن از باشندگان بامیان در اعتراض به آن تظاهرات کردند.

این تظاهر کنندگان با این سوال به آدرس حکومت « بامیان تاکی در تاریکی؟» از بی‌توجهی دولت درخصوص عرضه خدمات برق عادلانه و بخصوص به این ولایت اعتراض کردند و تغییر مسیر انتقال برق پروژه « توتاپ» را نادیده گرفتن منافع ملی و حقوق شهروندان ولایت‌های مرکزی عنوان کردند.

همچنان دیروز نمایندگان ولایت بامیان ولایت‌های مرکزی در مجلس نمایندگان نیز در اعتراض به تغییر انتقال برق «توتاپ» در کابل کنفرانس خبری دایر کردند و این تصمیم را مغایر به منافع ملی و خیانت ملی دانستند.

پروژه  انتقال برق پنحصد کیلوات ترکمستان که از طریق ازبکستان، تاجیکستان و افغانستان و به پاکستان انتقال داده می شود به «توتاپ» معروف است.

شرکت معروف جهانی به نام فیشنر ارزیابی کرده بود اگر لین این برق از مسیر بامیان بگذرد هزینه‌ای آن کمتر و با توجه به وضعیت ساختار جغرافیای نظر به سالنگ مطمئن تر می‌باشد.

اما مسوولان شرکت برشنا گفت است لین برق پروژه توتاپ از بامیان نه بلکه از سالنگ می‌گذرد.

 

نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن