افغانستانبرگزیده های سایت

افشاگری‌های کاپیتان تیم ملی فوتبالی کشور، این تیم را در یک قدمی مُلی شدن قرار داد

غداران یا خاېنین افغانستان

سلام به همه !

‎من از مدتی طولانی در مورد پرابلم های فتبال و تیم ملی افغانستان خاموشی اختیار نمودم ، مګر حال وقت ان رسیده که دیګر خاموش نمانم .

‎این مرا خیلی پریشان می نماید که میبینم بعضی اشخاص مانند همایون کارګر و اسلام امیری در حال

‎تخریب و ازبین بردن فتبال افغانستان هستند. اوشان چنان میپندارند که مالک تیم ملی اند در حالیکه تیم ملی به قاطبه ملت افغان تعلق دارد. هیچ فردی ، بازیکنی یا مربی مهمتر از تیم ملی نیست. من اوشان را خوب میشناسم و از سالیانی با اوشان کار کرده ام ، و خوب میدانم که خیلی خود خواه و جاه طلب اند. من بسیار چیز های زشت ونهایت بدی از اوشان به چشم سر خود دیده ام که باید اکنون انرا به پیشګاه مردم نجیب تقدیم نمایم.

‎در سال ۲۰۰۸ در تورنمنت (مردکه مالیزیا) اسلام امیری با پشتبانی همایون کارګر در مورد سه مسابقه

‎مقابل نیپال ، سیری لیون و مالیزیا در بدل اخذ پول سازش کردند بدین معنی که افغانستان باید عمدأ وقصدأ این سه مسابقه را به نفع اوشان واګذارند.

‎این کار طوری صورت ګرفت که به بقیه اعضای تیم بخاطر قبولی این دسیسه ۲۰۰۰دالر پرداخته

‎شد . به غیر از پنج بازکن هر یک (منصور فقیریار، مصطفی حدید، عطا یمرلی، ایمل ګریوال و جلال

‎الدین شریعتیار) بقیه همه به معامله تن در دادند و پول را اخذ کردند. این پنج بازیکن فوق اشتراک درین تورنمنت را رد ، و بخاطر این دسیسه علایق خود را برای دو سال با تیم قطع نمودند، و متاسفانه بقیه بازیکنان به اساس دسیسه سازش مسابقه بازی را ادامه دادند.

‎به اساس این معامله تیم افغانستان مسابقه اول را ( ۲-۲ ) مساوی مسابقه دوم را ( ۱-۶ ) به سیری لیون قصدآ باختند و مسابقه سوم را ( صفر مقابل شش) به مالیزیا واګذار شدند.

‎همایون کارګر که در کنار میدان ایستاده بود به بازیکنان هدایت میداد که چه وقت توب را به حریف دهند تا ګول به ثمر رسانند ویا هم تیم ما چه وقت ګول بزنند. بعضی وقت هم طوری که دیده میشد حتی در جریان بازی با استفاده از تیلیفون سیار خود با سازشګر مسابقه طرف مقابل تماس میګرفت .و متاسفانه بازیکنان هم طوری عمل میکردند که همایون کارګر به اوشان هدایت میداد.

‎در جریان بازی اول مقابل نیپال این پنج بازیکن اعتراض کننده ضد دسیسه مطروحه به کوچ کارګر، معاونین وبازیکنان عذر مینمودند که به ضد کشور خیانت نکیند به اوشان مکررآ میګفتیم که در بدل پول

‎کشور تانرا نه فروشید. این افتخار وطن است، متاسفانه کسی به ګپ های ما ګوش ندادند.

‎ولسن راج پرومل( به ګوګل مراجعه شود ) که به جرم سازش و معامله ګر دسیسه محکوم شده. او درین

‎دسیسه با اسلام امیری معامله کرده.

‎من این شخص را بار اول در اګست سال ۲۰۰۸ در هندوستان در اطاق هوتل اقامت ګاه اسلام امیری

‎دیدم ، شهری که مسابقات چلینج کپ در انجام میګرفت . و بار دوم من او را در مالیزیا در تورنمنت مردکه در هوتل تیم ملی دیدم .

‎هنګامیکه من در مورد دسیسه با بازیکنان ذیدخل صحبت میکردم بهانه اوشان سن جوانی و غربت بود

‎مګر هیچ نوع دلیلی برای وطن فروشی در بدل پول قابل قبول نیست . مشاهده این وضع بالای حالت روانی و صحی من اثرات خلیلی ناګوار بجا ګذاشته است .

‎این اراده من نبود که این مسله ننګین را به پیش روی ملت خود ګذارم ، مګر وقتیکه میبینم که عین غداران مکررآ به سر فتبال افغانستان در حال معامله ګری میباشند مجبور شدم که صدا بلند نمایم که این بدترین حالت است که فتبال افغانستان به داشتن یک اینده روشن به ان روبرو است.

‎اسلام والعلیکم

‎جلال الدین شریعت یار

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن