اجتماعیبرگزیده های سایتتحلیلتیتر یکچندرسانه ای

افغان امروز، افغان دیروز نیست/ ما بیدار و متحدیم!

با حمله تروریستی شامگاه روز گذشته به موتر حامل کارمندان تلویزیون طلوع، موبی گروپ(کابورا پروداکشن)، و کشته شدن ۷ تن از اصحاب رسانه و زخمی شدن تعداد زیادی از افراد بی گناه، صفحه سیاه دیگری از تاریخ انتخار و انفجار در کشور ورق خورد و یک بار دیگر چندین فامیل در غم از دست دادن عزیزانشان به ماتم و عزا نشستند.

حمله انتحاری دیروز به حدی فجیع و حشتناک بود که نه تنها دل هر شهروند افغانستانی بلکه قلوب تمام انسانهای این کره خاکی را به درد آورد؛ اصحاب رسانه و خبرنگاران منادیان عدالت و حق طلبی هستند. اگر به دیروز که افغانستان در آتش جنگ های داخلی و تجاوزات خارجی می سوخت و مردم به راحتی آلت دست این و آن می شدند و برای تامین منافع دیگران داخلی و خارجی به جان هم می افتادند، به یقین امروز به کارکرد مفید رسانه ها در کشور پی می برید.

شهروند امروز کشور دیگر آن مردمان بی دانش و ساده دیروز نیستند: آنها به مدد اطلاع رسانی و روشنگری رسانه ها، مکاتب، دانشگاه ها و روشنفکرانشان به حقوق شهروندی خود آگاه شده اند، بندگی خارجی ها را نمی خواهند و برای داشتن کشوری آباد، آزاد و مرفه تمام تلاش خود را می کنند.

فرزندان دلیر این سرزمین در مبارزه علیه تروریزم جانهای شیرین خود را می دهند تا در سنگر جنگ سخت دشمن را شکست دهند و قلم به دستان این سرزمین در جنگ نرم می نویسند تا اذهان عمومی جهانیان را نسبت به افغانستان اصلاح کنند؛ آری امروز ما بیدار شده ایم و هیچ قداره به دستی نمی تواند مانع رفتن اطفال ما به مکتب، مانع رفتن جوانان ما به پوهنتون، مانع رفتن دختران و زنان ما به مکاتب، مانع نوشتن روشنفکران ما و در نهایت مانع یاد گیری تک تک ما شود.

اینک در دهه تحول جای بسی تاسف است که سوء مدیریت در عرصه های کلان روز به روز زخم های تازه ای بر پیکر افغانستان عزیز وارد می کند؛ دولت محترم تنها در شعار حامی جان شهروندان خود به ویژه خبرنگاران است و در عمل هیچ اقدام اساسی انجام نمی دهد.

پرونده های خشونت علیه خبرنگاران هرگز بررسی نشده است، قاتلان اصحاب رسانه جسورتر از پیش به کار خود ادامه می دهند و دولت برای دفاع از جان خبرنگاران که محور دموکراسی در کشور قلمداد می شوند کوتاهی می کند.

دشمنان صلح و پیشرفت افغانستان اما بدانند که با خشونت و جنگ و سیاست حذف هرگز نمی توانند افغانستانیها را از اهداف والایی که دارند باز دارند؛ افغانستانیها متحدتر از پیش برای رسیدن به پیشرفت و ترقی در کنار یکدیگر می ایستند.

رئیس و پرسنل خبرگزاری رشد ضمن تسلیت به خانواده های شهدای حادثه تروریستی روز گذشته و آرزوی صحت عاجل برای زخمی های حادثه، به شدیترین الفاظ حمله به اصحاب رسانه را محکوم می کند.

کادر رهبری خبرگزاری رشد خود را در غم خانواده هایی که عزیزان خود را در این حادثه از دست داده اند شریک می داند و تاکید می کند که حمله به خبرنگاران و اهالی رسانه تیشه به ریشه دموکراسی، آزادی بیان، عدالت اجتماعی و مبارزه با جهالت و نادانی می باشد.

 

نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن