اجتماعیاخبار کوتاهافغانستان

افغان ها را اخراج نکنید که بر علیه ما استفاده می شود

 

رئیس سابق ستاد ارتش پاکستان ضمن تأکید بر ادامه حضور پناهندگان افغان در خاک پاکستان بر این باور است که اگر آنها به کشورشان بازگردانده شوند از آنها علیه پاکستان استفاده خواهد شد.

به گزارش رشد، به نقل از «امت نیوز»، «اسلم بیگ» رئیس سابق ستاد ارتش پاکستان ضمن تأکید بر استقرار پناهدگان افغان در مناطق قبایلی پاکستان اعلام کرده که دولت اسلام‌آباد برای استقرار پناهندگان افغان در اماکن قبلی خود در این مناطق تلاش کند.

وی افزود: صلح و امنیت در پاکستان به وضعیت امنیتی افغانستان وابسته است و در صورت صلح در این کشور، پاکستان نیز امن خواهد بود.

رئیس سابق ستاد ارتش پاکستان تأکید کرد: اگر پناهندگان در خانه‌هایشان در مناطق مختلف قبایلی پاکستان مستقر نشوند بازگشت یکصد و هشتاد و پنج هزار نیروی ارتش پاکستان از مناطق مرزی این کشور با افغانستان امکانپذیر نخواهد بود.

رئیس سابق ستاد ارتش پاکستان تاکید کرد: پاکستان باید پناهندگان بازگشته به افغانستان را نیز به پاکستان برگداند در غیراینصورت، دشمن آن‌ها را برای اهداف خود مورد استفاده قرار خواهد داد.

رئیس سابق ستاد ارتش پاکستان در حالی بر استقرار پناهندگان افغان در مناطق مختلف قبایلی پاکستان تأکید می‌ورزد که تعداد زیادی از آن‌ها از سال ۲۰۰۹ میلادی آواره هستند و تنها ۱۵ درصد پناهندگان نیز اکنون در خانه‌هایشان مستقر شده‌اند.

«مصدق ملک» سخنگوی نخستوزیر پاکستان چندی پیش در واکنش به انجام عملیات‌های تروریستی در این کشور گفت: نیروی امنیتی پاکستان با استفاده از عملیات اطلاعاتی و محرمانه هزاران برنامه تروریستی را در این کشور شکست داده و همچنین بیش از ۳۵ هزار تروریست‌ را نیز بازداشت کرده است.

وی افزود: دولت اسلام‌آباد بیش از ۳۰ هزار تبعه افغانستان را نیز اخراج کرده که نقشی مهمی در جرایم مختلف در پاکستان ایفا می‌کردند.

سخنگوی نخست‌وزیر پاکستان با اشاره به عملکرد دولت اسلام‌آباد علیه تروریسم اظهار داشت: دولت پاکستان برای نابودی تروریسم تصمیم‌های مهمی گرفته و سایر احزاب سیاسی این کشور نیز در این خصوص اختلافات خود را پایان داده و باهم متحد شوند.

نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن