برگزیده های سایتمصاحبه

امام جعفر صادق(ع)نقطه وصل مذاهب اسلامی و افکار توده عام است

با فرا رسیدن ۲۵ ماه شوال همه مکاتب اسلامی  و نهاد های معتبر علمی جهان؛ چادرسیاه عزا را به سر کرده و چهره حزن اندوه  اختیار می کنند.

به گزارش خبرگزاری رشد؛ ۲۵ماه شوال حکایت گر شهادت کامل ترین انسان روی زمین اند که اکثری بزرگان علمی اسلامی او را اعلم و الناس عنوان کرده می گویند:  که در قلب جامعه بشری افضل؛ و در علم، عبادت و فضل نمونه کامل اند.

به مناسب  سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) سراغ  حجت اسلام و المسلمین جعفر قندوزی را گرفتیم تا از مقام علمی  امام صادق (ع) درباره وحدت به ما بگویند.س

حجت السلام و المسلمین جعفر قندوزی عالم دین در مصاحبه به خبرگزاری رشد در باره شخصیت امام جعفر صادق( ع) گفت:” امام جعفر صادق بزرگترین شخصیت علمی زمانش بود”.

اوافزود: امروز نیاز جهان اسلام  این است؛ که از رفتار و گفتار امام الگو گرفته و از گوادل بد بختیها خویشتن را نجات دهند.

به گفته این عالم دین تمام سررشته بد بختیهای جهان اسلام امروز؛ عدم وحدت و همدیگر پذیری است؛ که این کلمه شیرین وحدت در کلام و رفتار امام صادق  برای مسلمین جهان مسجل و روشن است.

او در ادامه گفت: امام جعفر صادق (ع) نقطه وصل میان مذاهب اسلامی و افکار عمومی توده عام بوده که می توان در تمام عرصه های زمانی از آن استفاده کرد.

به گفته این عالم دینی، روسای چهار گانه مذاهب برادران اهل سنت یا به قسم مستقیم و یا غیر مستقیم شاگرد امام بودند که خود بیان گرد برادری و اخوت است.

حجت اسلام و المسلین قندوزی گفت: امام به عنوان یک انسان کامل همه مردم را در زمانش خودش به اخوت ، و همدلی دعوت می کرد.

آقای قندوزی گفت: پیام رفتارها و گفتار امام امروز حفظ وحدت و همدلی میان مسلمین جهان می باشد.

این عالم دین از همه مسلمین جهان می خواهد که مطابق سیره امام صادق (ع) عمل کرده تا دسیسه های که دشمنان اسلام امروز از طریق مختلف ما را مورد حمله قرار داده است، را با حفظ اخوت و دوستی خنثی کنند.

امام جعفر صادق امام مذهب جعفری ششمین امام شعیان جهان است که در سال ۸۳ هجری در مدینه منوره دیده به جهان گشود و به مدت ۳۴ سال امامت کرد.

امام بعد از ۶۳ سال عمر بلاخره در ۲۵ ماه شوال سال ۱۴۸ هجری توسط منصور  دوانیقی به وسیله زهر مسموم شده و به شهادت رسید.

نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن