اجتماعیبرگزیده های سایت

اکثر مهاجران کودک، افغان‌ها اند

بر اساس آمارهایی که به تازگی صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل (یونیسف) به نشر رسانده، نشان می‌دهد که کودکان و زنان، بیشترین آمار مهاجران را نسبت به مردان تشکیل می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری رشد:در خبرنامه‌ای که در وبسایت سازمان ملل متحد به نشر رسیده، نوشته شده است که ۶۰ درصد کل پناهجویان که خود را در یونان و دیگر کشورهای اروپایی رسانده‌اند، کودکان و زنان تشکیل هستند.

بر اساس گزارش یونیسف، تنها ۳۶ درصد کل مهاجرین که از طریق آب‌های یونان و ترکیه به کشورهای اروپایی رسیده‌اند، کودکان هستند. در این گزارش آمده است، اکثر کودکانی که بدون همراه مجبور به مهاجرت می‌شوند، تا رسیدن به مقصد سن واقعی خود را نمی‌گویند؛ ممکن است که اگر این‌ها سن واقعی شان را بگویند، آمار کودکان بیشتر از آن چیزی که اعلان شده است، افزایش یابد.

در گزارش یونیسف آمده است، با وجودی‌که آمار دقیق از کودکان مهاجر در دست نیست، اما از میان این کودکان، ۳۴ هزارو پنجصد نفر آن‌ها کودکان افغان هستند که در کشورهای سویدن و آلمان و دیگر کشورها، درخواست پناهندگی داده‌اند. بر اساس آمارها، کودکان افغان، بیشترین آمار مهاجرت در میان کودکان کشورهای دیگر تشکیل می‌دهد.

خانم پی‌یر پویریر، هماهنگ کننده ویژه یونسیف در بخش مهاجران در اروپا، افزایش آمار مهاجران کودک را بی‌پشینه خوانده است.

بر اساس گزارشی که در ماه جون ۲۰۱۵، از سوی اداره یونیسف به نشر رسیده بود، مردان ۷۳ درصد کل مهاجران را تشکیل می‌داد و کودکان ۱۰ درصد مهاجران را تشکیل می‌دادند. اکنون این آمار به بیش از سه برابر افزایش یافته است.

یونیسف خواستار حمایت از حقوق کودکان مهاجر شده و از کشورهای مهاجر پذیر خواسته است که پرونده‌های در خواست پناهندگی این کودکان زود تر مورد بررسی قرار گیرند.

گزارش آمار افزایش کودکان مهاجر افغان در حالی از سوی یونیسف به نشر می‌رسد که وزارت امور مهاجرین و عودت کنندگان کشور روز گذشته از  پناهندگی ۲۵۰ هزار افغان در کشورهای صنعی خبر داد.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن