افغانستانبرگزیده های سایت

اگر اتهامات وابسته به من اثبات شود، دست‌وپایم را قطع می‌کنم

والی سابق غزنی از درج شکایت علیه روزنامه اطلاعات روز خبر داد و با بیان اینکه حتی از حضور سخنگوی داعش در غزنی بی‌خبر بوده، گفت: در صورتی که روزنامه اطلاعات روز قضیه را اثبات کند، دست‌ها و پاهایم را قطع می‌کنم.

به گزارش خبرگزاری رشد، خبرگزاری اطلاعات روز، دو روز قبل مطلبی نشر و گزارش کرده که در آن والی سابق غزنی متهم به برنامه‌ریزی عملیاتی برای رهایی «عبدالقادر واحدی» سخنگوی داعش در افغانستان، پاکستان و مناطقی از ایران شده است.

در این گزارش آمده است: سخنگوی داعش اعتراف کرده است که در سال ۱۳۹۱ بابت مشاور افتخاری والی غزنی هیچ حقوقی دریافت نکرده است.

درج شکایت علیه روزنامه «اطلاعات روز»

در همین راستا موسی‌خان اکبرزاده والی سابق غزنی به خبرنگاران گفت: امروز به وزارت اطلاعات و فرهنگ رفته‌ام تا علیه این رسانه‌ها شکایت کنم.

وی با بیان اینکه مقدمه خبر خصمانه و مربوط به یک‌ سال‌‌و‌نیم پیش بوده گفت: دشمنان ما حدود یک سال و نیم پیش در تلویزیون‌ها این موضوع را مطرح کرده بودند و به دلیل عدم اثبات آن، دولت کابل دست رد به سینه آنها زد.

اطلاعات روز سخنگوی داعش را مشاورم خوانده است.

والی سابق غزنی گزارش منتشر شده را یک توطئه خواند و تصریح کرد: در گام نخست عبدالقادر واحدی نه دستیارم بود و نه مشاورم، اگر هم بوده باشد، طبق قانون هیچ شخصی به جرم فرد دیگر مجازات نمی‌شود.

موسی‌خان اکبرزاده با بیان اینکه عبدالقادر واحدی در ولایت غزنی نه حقوق داشته و نه حاضر بوده، با لحن تمسخرآمیز گفت: روزنامه اطلاعات روز واحدی را به عنوان دستیار و مشاورم خوانده است.

وی با بیان اینکه علیه روزنامه اطلاعات روز و خبرگزاری مرکزی شکایت درج کرده است، گفت: این قضیه اگر ثابت شود هم ما مجرم نخواهیم بود.

به دنبال نادیده گرفتن دستاوردهایم هستند

اکبرزاده این اقدام اطلاعات روز و خبرگزاری مرکزی را به دنبال اختلافات آنها با خودش دانست و گفت: در ولایت غزنی دستاوردهایی زیادی داشته‌ایم و در جریان مأموریتم یک مرکز پلیس سقوط نکرد و غزنی راه هزار ساله را در چند سال محدود مأموریتم طی کرد.

وی افزود: نه با طالبان و نه با داعش در ارتباط هستم، بلکه کسانی با این گروه‌های تروریستی در ارتباط هستند که به من اتهام می‌زنند و به این صورت می‌خواهند خود را ابراء کرده و دستاوردهای کاری‌ام را زیر سوال ببرند.

چطور سخنگوی داعش را آزاد می‌کردم؟

والی سابق غزنی با بیان اینکه روزنامه اطلاعات روز و خبرگزاری مرکزی هیچ ثبوتی علیه وی ندارند، گفت: اگر توانستند اتهامات خود را اثبات کنند، من دست‌ها و پاهایم را قطع می‌کنم.

وی با بیان اینکه یک نماینده مردم غزنی در پارلمان که مخالف سیاسی‌اش است و در کمیسیون امنیت پارلمان کار می‌کند، در گزارشی نوشته که اکبرزاده قصد انجام عملیات برای رهایی سخنگوی داعش را داشته است، گفت: والی هیچ سربازی ندارد و تنها ۱۰ سرباز که از سوی فرماندهی پلیس هر ولایت به والی داده می‌شود دیگر هیچ فرد مسلحی با خود ندارد.

وی افزود: چطور می‌شود که سربازان امنیت حاضر به حمله علیه سربازان دیگر امنیت برای رهایی سخنگوی داعش شوند، در حالیکه تمام این سربازان مربوط به یک سازمان امنیتی هستند.

از حضور «عبدالقادر واحدی» در غزنی بی‌خبرم

موسی‌خان اکبرزاده در ادامه سخنان خود با اظهار بی‌خبری از حضور سخنگوی داعش در غزنی و با تأکید به اینکه هیچ ارتباطی با وی نداشته است گفت: در غزنی حدود ۱٫۵ میلیون نفر زندگی می‌‌کند و شناسایی تمام این افراد برای والی دشوار است و به همین دلیل نمی‌داند که حتی سخنگوی داعش در این ولایت آمده یا خیر.

وی با تأکید به اینکه مشاوران والی از سوی اداره «ارگان‌های محل» مقرر می‌شوند، گفت: عقل انسان سالم نمی‌تواند این موضوع را تأیید کند که سخنگوی داعش را من به عنوان مشاورم مقرر کرده باشم.

نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن