برگزیده های سایتجهانچندرسانه ای

باتری اختراع شد که ۴ قرن چارچ خود را حفظ می‌کند

متخصصان دانشگاه کالیفرنیا در شهر آروین این ایالت امریکا به گونه‌ی تصادفی باتری را اختراع کرد‌‌ه‌ا‌ند که می‌تواند برای چهارصد سال چارچ خود را حفظ کند.

به گزارش خبرگزاری رشد، نشریه “گود” در گزارشی نگاشته است که متخصصان در پی طراحی میله‌ی ترانزیتوری برای ساخت باتری بودند که به این اختراع دست یافتند.

گفته شده متخصصان تلاش داشتند با ساخت این میله، عمر نگهداری الکترون در داخل باتری را افزایش بدهند؛ اما ناگهان متوجه شدند که از همین شیوه می‌توانند باتری با عمر نگهداری چارچ در ۴۰۰ سال بسازند.

تیم دانشجویان سطح دکترای این دانشگاه از مدتی به اینسو در تلاش ساخت ترانزیتور از جنس میله‌ی طلایی بودند که بتوانند در اکترولیت‌های خاص جاسازی کنند.

باتری که آنان در تلاش ساخت آن بودند حدس زده بودند که با طراحی آن، ۲۰۰ هزار حلقه چارچ در ظرف سه ماه بدون از دست دادن جریان، در باتری حفظ شود.

نشریه‌ی گود نگاشته است که باتری اختراع شده می‌تواند چارچ موبایل یا لپ‌تاپ را تا چهارصد سال نگهدارد.

ریگن الد پینر، رییس دانشکده‌ی کیمیای دانشگاه کالیفرنیای امریکا گفته است، احمقانه است که معمولا باتری‌ها بعد از پنج یا شش هزار حلقه و حتا بیشتر اوقات هزاران حلقه بصورت سریع چارچ خود را کاهش می‌دادند.

متخصصان این دانشگاه هنوز متحیر هستند که چگونه ممکن است ترکیب از ماده‌ی چسبنده (ژل) و سیم‌های طلا، اینگونه می‌تواند سوپر باتری را بسازد.

گفته شده آنان قصد دارند به دلیل اینکه طلا فلز خیلی قیمتی است، قبل از ارایه این باتری‌ها به بازار، فلز دیگری را جایگزین طلا با نرخ پایین‌تر پیدا کنند.

مشخص نیست که این باتری‌ها چه زمانی به دست تولید انبوه داده می‌شود و کاربران از آن در موبایل و لپ‌تاپ خود می‌توانند استفاده کنند؛ اما محققان گفته‌اند که نتایج مثبت در راه است.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن