اجتماعیاخبار کوتاهحوادث

به مناطق آسیب پذیر از حوادث طبیعی کمک فرستاده شده است

 

 

 

 

 
وزارت دولت در امور رسیدگی با حوادث افغانستان می‌گوید که کمک‌ها به آن مناطقی فرستاده شده‌ که در فصل زمستان به خطر حوادث طبیعی روبرو می‌باشند.
به گزارش رشد؛ وزارت رسیدگی با حوادث طبیعی در افغانستان می‌گوید، از همین اکنون به مناطق که مردم در سال‌های گذشته در نتیجۀ حوادث طبیعی متضرر شده، مواد کمکی خوراکی و غیر خوراکی فرستاده‌است.
رادیو آزادی به نقل از احمد خان ناصح رییس مرکز عملیات اضطرار در وزارت دولت در امور رسیدگی با حوادث نوشته است که روند کمک رسانی از سوی ادارات حکومتی و غیر حکومتی صورت گرفته است.
وی تصریح نموده است:”در تمام نقاط افغانستان اداره دبلیو، ایف، پی با هماهنگی اداره ضد حوادث، ادارۀ آی، او،‌ام و همچنان وزارت امور مهاجرین و عودت کنندگان و کمشنری عالی سازمان ملل متحد در امور مهاجرین با هم هماهنگی دارند و اداره رسیدگی با حوادث، حکومت افغانستان و موسسات سازمان ملل متحد با امکانات دست داشتۀ ‌شان مواد و کمک‌ها را به نقاط صعب العبور افغانستان می‌رساند.”
وزارت رسیدگی با حوادث طبیعی یگانه ادارۀ در افغانستان نیست که در جریان حوادث طبیعی وظیفه رسانده کمک‌ها را داشته باشد. بلکه برای انجام این کار علاوه بر ادارات سازمان ملل متحد و موسسات کمک رسان بین‌المللی، یک کمیسیون دولتی به رهبری عبدالله عبدالله رئیس اجرایی حکومت هم به این وظیفه موظف است. اما با وجود این همه، هر سال حوادث طبیعی در افغانستان خسارات زیاد جانی و مالی را برجای می گذارد.

 

نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن