افغانستانبرگزیده های سایتتیتر یکمصاحبه

بی کفایتی مسئولین باعث سقوط ولسوالی ها می شود

شب گذشته ولسوالی دهنه غوری ولایت بغلان به دست طالبان سقوط کرده است.

مسئولین گفته اند که این ولسوالی به دلیل ضعف دولت و نرسیدن کمک های عاجل به نیروهای امنیتی سقوط کرده است.

به گفته مسئولین، اگر دولت مرکزی به نیروهای امنیتی در اسرع وقت کمک می رساند این ولسوالی سقوط نمی کرد٬ زیرا این ولسوالی از یک هفته به این سو تحت تهدید شدید گروه طالبان قرار داشت.

در همین حال آگاهان نظامی دلیل سقوط ولسوالی دهنه غوری به دست طالبان را بی کفایتی مسئولین درجه یک عنوان می کنند.

احمد سعیدی آگاه مسایل سیاسی و نظامی در گفتگو با خبرگزاری رشد می گوید: سقوط ولسوالی دهنه غوری و سایر ولسوالی ها به دست طالبان، عوامل مختلفی دارد که مهمترین آنها بی کفایت بودن مسئولین درجه یک امنیتی می باشد.

آقای سعیدی می گوید: مسئولین درجه یک امنیتی بی کفایت هستند و تجربه کافی در راستای نظامی ندارند.

وی افزود: “سقوط ولسوالی ها عوامل مختلفی دارد. تنها جنگ با شورشیان و مخالفین نیست. عملا پاکستان منحیث یک کشور هسته ای با ما می جنگد. از تروریستان نقاط مختلف نیز به منظور حمایت از این جنگ استفاده می کند”.

وی ادامه داد: چندین سال است که نیروهای مسلح افغانستان به منظور دفاع از خاک کشور به گونه خسته گی ناپذیر با تروریستان می جنگند، اما حالا خسته شده اند و از سوی هم به اندازه کافی تجهیزات نظامی در اختیار ندارند.

آقای سعیدی می گوید: “تضادهای داخلی در نظام حکومت وحدت ملی نیز باعث پایین آمدن روحیه نیروهای مسلح کشور شده است. این موارد یکی پی دیگری میدان را به دشمن خالی می کند”.

آقای سعیدی تاکید کرد: همکاری نیروهای مسلح افغانستان، رهبری و سازماندهی درست و پشتیبانی ملی از قوای مسلح کشور می تواند راهکاری برای بیرون رفت از چالش های فعلی باشد.

 

نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن