اجتماعیبرگزیده های سایتجهان

جاپان به پروژه‌های ماین پاکی در افغانستان کمک کرد

مقام‌های افغان و جاپانی تفاهم‌نامه دو پروژه جدید ماین پاکی در افغانستان را امضا کردند.

به گزارش خبرگزاری رشد: گفته شده که ارزش این دو پروژه ۱ میلیون  و ۱۱۰ هزار دالر است و این مبلغ را دولت جاپان به افغانستان کمک می‌کند.

تفاهم‌نامه این دو پروژه، روز دوشنبه ۱۹ دلو میان نمایندگان وزارت اقتصاد، اداره مبارزه ملی مبارزه با حوادث و هیروشی تاکاهاشی، سفیر جاپان در کابل امضا شد.

سفیر جاپان در مراسمی که به همین مناسبت در کابل برگزار شده بود، گفت: «این پروژه‌ها زندگی اکثر مردم را نجات خواهد داد و مردم را قادر خواهد ساخت تا به شکل آزادانه گشت‌و‌گذار کنند.»

به گفته او، این دو پروژه ماین پاکی باعث توسعه افغانستان در بخش‌های زیر بنایی، ساختمانی و زراعت برای بهبود وضعیت افغان‌ها می‌شود.

گفته شده که در این دو پروژه، ۱ میلیون و ۴۳۶ هزار و ۵۹۴ متر مربع زمین در ولایت‌های کابل، پروان، بغلان و سمنگان از وجود ماین پاکسازی می‌شود.

دولت جاپان یکی از حامیان مالی افغانستان به شمار می‌رود که تا کنون میلیون‌ها دالر در بخش‌های امنیت، صحت، زراعت، پروژه‌های زیربنایی و ماین پاکی به این کشور کمک کرده است.

بر اساس گزارش‌های سازمان ملل متحد، در بیش از سی ولایت افغانستان، هنوز ماین‌های منفجر نشده وجود دارد که انفجار این ماین‌‌ها، همواره از غیر نظامیان قربانی می‌گیرد.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن