اجتماعیاخبار کوتاهافغانستاناقتصادیتیتر یک

جنگ در قندوز وارد ششمین روز شد/ جنگ توسط افراطی‌های آسیای مرکزی رهبری می‌شود

جنگ میان نظامیان افغانستان با گروه طالبان در شهر «قندوز»، ششمین روز شده و درگیری میان دو طرف در جنوب این شهر از شامگاه جمعه شدت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری رشد، جنگ در «سر دوره » در جنوب و برخی مناطق شمال شرق این شهر به شدت ادامه دارد و اغلب ساکنان آن از دیشب تا صبح را بیدار مانده اند و در انتظار پایان درگیری ها هستند.
بر اساس این گزارش، بالگردهای نظامی هم اینک بر فراز شهر قندوز سرگرم گشت زنی هستند و در اغلب مناطق شهر حمله هوائی و پرتات راکت متوقف شده است.
شماری از خانواده ها که از محل درگیری ها فاصله دارند، درصدد خروج از این شهر هستند، اما به دلیل مسدود بودن جاده ها، با پای پیاده قصد عزیمت به نقطه ای دیگر را دارند تا از آنجا خود را به استان های همجوار یا کابل، برسانند.
وزارت دفاع نیز با انتشار بیانیه ای اعلام کرده است که عملیات پاکسازی قندوز از وجود نیروهای طالبان ادامه دارد.
بر اساس این بیانیه در نتیجه عملیات پاکسازی در چندین منطقه قندوز، چند سردسته طالبان از جمله مولوی «حلیم»، مسئول اطلاعات این گروه در قندوز، قاری «مالک»، مسئول نظامی، «معلم شیر»، «قاری شریف»، «قاری صبور قریشی»، «قاری کاروان»، «قاری محراب» و «قاری بلال»، از فرماندهان مشهور طالبان به هلاکت رسیده اند.

از سوی هم سخنگوی وزارت دفاع گفته است که حمله مسلحانه به قندوز را «انصار الله» و «حرکت اسلامی ازبکستان» رهبری می‌کنند.

«دولت وزیری» سخنگوی وزارت دفاع گفته که در درگیری‌های اخیر ولایت قندوز، سازمان‌های افراطی نظیر «انصار الله» و «حرکت اسلامی ازبکستان» دخالت مستقم دارند.

وزیری در ادامه با اشاره به اینکه جنگ قندوز علیه نیروهای دولتی افغانستان از سوی جنگجویان «انصار الله» تاجیکستان و «حرکت اسلامی ازبکستان» رهبری می‌شود، افزود: در درگیری‌های اخیر ولایت قندوز جنگجویانی از آفریقا، پاکستان، فیلیپین، بنگلادش، چین و ازبکستان و تاجیکستان شرکت دارند و با نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان درگیر هستند.

به گفته او، شهروندان منطقه آسیای مرکزی به لحاظ اینکه قندوز در نزدیکی کشورهای این منطقه قرار دارد، در این درگیری‌ها حضور پیدا کرده و علیه نیروهای دولتی افغانستانی با شدت می‌جنگند.

شب شنبه هفته گذشته، شهر قندوز از سوی طالبان مورد حمله قرار گرفت و قسمت‌هایی از این شهر استراتژیک به تصرف آنها درآمد. اگرچه با ورود نیروهای دولتی افغانستان به این شهر، طالبان قسمت‌هایی از شهر را ترک کردند، اما در حال حاضر برخی از مناطق این ولایت تحت تصرف آنها قرار دارد.

 

 

نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن