اجتماعیبرگزیده های سایت

جنگ های قومی را در افغانستان، غرب سازماندهی می کند

از سالروز شکست ارتش اتحاد جماهیر شوروی امروز در کابل طی همایشی از سوی شورای اخوت اسلامی تجلیل به عمل آمد.

به گزارش خبرگزاری رشد؛ مولوی حبیب الله حسام رئیس شورای اخوت اسلامی در این همایش گفت: “در هر انقلابی یک ویژگی وجود دارد که آن انقلاب را به پیروزی می رساند و پیروزی ملت مجاهد افغانستان پیروزی الهی بود”.

وی افزود که مجاهدین افغان با نیرو و عقیده های اسلامی وارد نبرد در مقابل ارتش سرخ کمونیست شوروی شدند.

آقای حسام تصریح کرد که جهاد در اسلام برای این فرض شد که ظلم و استبداد از جهان بشریت برداشته شود، جهاد فریضه ای است که توسط خداوند برای مردم فرض شده که برای کوتاه کردن دست ظالم است.

وی خاطرنشان ساخت که رهبران و بزرگان جنگ در سرتاسر دنیا بخاطر منافع و اهداف شخصی شان از هیچ نوع ظلم و کشتار دریغ نمی کند، استالین برای رسیدن به هدف خود بیش از ۳۵ میلیون نفر را به کام مرگ کشاند.

رئیس شورای اخوت اسلامی گفت: “ارتش سرخ شوروی در افغانستان از هیچگونه ظلم و استبداد دست نکشیدند و از همین رو امروز ما شاهد ۶۰ الی ۶۵ هزار مفقود شده در نبرد با رژیم وقت شوروی هستیم و به جرم نماز خواندن مسلمانان را به قتل رساندند شکنجه کردند”.

مولوی حسام اظهار داشت که رژیم کمونیست شوروی سابق در ولایت هرات در یک روز بیش از ۲۵ هزار از هموطنان ما را به طور وحشیانه به شهادت رساندند.

رییس شورای اخوت اسلامی افزود: “علت اصلی قتل، کشتار و آواره گی مردم افغانستان همین نظام کمونیست و سکولار های امروزی است، سکولار های امروزی نه بخاطر صلح و امنیت بلکه بخاطر سازماندهی و برنامه ریزی جنگ های قومی فعالیت دارند، جنگ های قومی را در افغانستان، غرب سازماندهی می کند”.

هادی هادی عضو و رییس اسبق ارتباطات شورای اخوت اسلامی نیز افزود که انقلاب مردم و مجاهدین افغانستان یک انقلاب بی سابقه در اسلام  بود که بیش از ۱۰۰ میلیون نفر با پیروزی این انقلاب مسلمان شدند و نقشه سیاسی جهان را با شکستن دیوار برلین تغییر دادند.

سید حجاز احسانی/کابل

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن