اجتماعیبرگزیده های سایتمصاحبه

حضرت فاطمه زهرا(س) الگوی بزرگی برای جهان اسلام است

در آستانه فرا رسیدن سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) قرار داریم و خواستیم در این زمینه گفتگویی با یکی از علمای دینی داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین عباس حسن‌زاده رییس شورای عالی قرآنی افغانستان در گفتگو با خبرگزاری رشد می گوید: «فرا رسیدن ایام سالروز فاطمه زهرا (س) یادآور این است که ما بیشتر در مورد زوایای زندگی آن حضرت مطالعه نماییم و ایشان را به عنوان مسلمان کامل الگوی خویش قرار دهیم».

وی افزود: زندگی فاطمه زهرا (س) در عرصه‌های مختلف به خصوص خانواده و اجتماع سراسر دارای ابعاد مثبت و انسانی است و باید مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

آقای حسن‌زاده پیرامون شخصیت حضرت زهرا (س) چنین می‌گوید: «حضرت فاطمه زهرا(س) با وجود این که یک شخصیت بزرگ الهی و معنوی بود، در عین حال یک زندگی بسیار ساده داشت و با ساده زیستی توانست خودش را به درجات کمال انسانی برساند. ایشان الگوی خانواده‌داری خوب، همسرداری خوب و تربیت‌نمودن فرزندان خوب برای جهان اسلام هستند. آن حضرت در زندگی شخصی خود نیز با تحمل تمام سختی ها و ناملایمات، ابعاد فراوانی از خود برای جهان اسلام به یادگار گذاشت».

وی گفت: فاطمه زهرا(س) با دست های خودش برای خانواده‌اش نان و غذا تهیه می کرد و همان دارایی های اندکی که داشت را نیز به فقرا کمک می کرد.

آقای حسن‌زاده در مورد برنامه‌های غیر اسلامی رسانه‌های افغانستان نیز چنین می‌گوید: با توجه به این که بیگانه‌گان غربی فرهنگ اسلامی را مورد حمله قرار دادند، جوانان باید زندگی حضرت فاطمه را به خوبی مطالعه کنند و الگوی خویش قرار دهند تا بیگانگان فرهنگ خودشان را وارد جامعه ما نسازند.

وی ادامه داد: رسانه‌ها با دریافت پول‌های گزاف از غرب، دست به نشر برنامه‌ها و سریال های غیر اسلامی می‌زنند و این باعث بربادی کانون خانواده‌ها می‌شود.

به گفته وی، جهان غرب با تهاجم فرهنگی در تلاش این است تا جوانان مسلمان ما را به بیراهه بکشاند و از مسایل معنوی دور نگهدارد.

این عالم دینی علاوه کرد:‌ جوانان مسلمان افغانستان باید در مورد روند زندگی پیامبر و خانواده‌اش مطالعه نمایند تا تهاجم فرهنگی غرب شکست بخورد؛‌ در غیر آن اگر در مسیر بی راهه قرار گیرند خودشان، خانواده و اجتماع‌شان را نیز آسیب می‌زنند.

نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن