برگزیده های سایتتحلیلتیتر یک

حمله برکوثر، حمله به نماد فقه جعفری ـ کار داعش یا طالبان؟

پس ازحمله‌ی وحشیانه، برکورس «موعود» که موعود خود، بارِ باورهای شیعی نیز دارد. این دومین حمله؛ بر مرکز آموزشیِ «کوثر» درغرب کابل که ام‌البلاد ولایاتِ شیعه‌نشین افغانستان محسوب می‌شود می‌باشد.

حمله برکوثر، حمله به نماد فقه جعفری ـ کار داعش یا طالبان؟

 خبرگزاری رشد ـ کابل :انا اعطینک‌الکوثر؛ سوره‌ی کوچکی است که به اجماع مفسرین قرآنی درشان دُخت نبیِ مکرم(ص) نازل شده و کوثر نام دیگری فاطمه‌ی مرضیه است.

پس ازحمله‌ی وحشیانه، برکورس «موعود» که موعود خود، بارِ باورهای شیعی نیز دارد. این دومین حمله؛ بر مرکز آموزشیِ «کوثر» درغرب کابل که ام‌البلاد ولایاتِ شیعه‌نشین افغانستان محسوب می‌شود می‌باشد.

چنان‌چه انتظارمی‌رفت؛ کمافی‌السابق جنگ‌جویانِ خیالیِ گروه داعش یا ولایتِ اَلَکیِ خراسانِ این گروه مسئولیتِ حمله را بردوش گرفت.

ولی؛ مسئله این است که آیا واقعن گروه داعش، پشت انجام چنین حملات وحشیانه قرار دارد. یا داعش، دیوارِ خیالی است که گروه طالبان جنایات بشری‌اش را از پُشتِ دیوار به نام این انجام می‌دهد.

سال گذشته؛ رئیس‌جمهورغنی؛ درسفری به ننگرهار، ازتار و مارشدن گروهکِ ارهابی ـ تکفیریِ (ولایت خراسان داعش) در افغانستان خبر داد و قوایِ مسلح کشور ختم ولایت خراسان را در افغانستان اعلان کردند و حتی گروه طالبان در بسته‌شدن پرونده‌ی داعش درافغانستان هم‌کار و هم‌یار دولت بود.

حملاتِ دی‌روز را سایتِ جعلی منتسب به یکی ازعملیات‌های داعش برایِ آزادیِ اسرایِ این گروه، در کشور«کنگو« در افریقا دانسته که با عربیِ دست و پا شکسته‌ی نوشته شده است خود نمایان‌گر پنهان‌کاری ناشیانه‌ی گروه طالبان در مورد حمله‌ی اخیراست.

 

مولوی حنفی؛ یکی از چهره‌های مطرحِ رهبری طالبان در یک مصاحبه‌ی موجودیت قوت‌های مسلحِ موازی با طالبان  را که فعالیت نظامی در افغانستان داشته باشد به شدت رد می‌سازد.

دولت افغانستان، به شمول نیروهای کشفی واستخباراتی، همه یک‌صدا این حمله را به طالبان نسبت دادند.

ولی؛ طالبان، مسئولیت این حمله را به دوش نگرفته و هم‌چنان در پُشت دیوارِ کوتاه داعش خودش‌را پنهان کرده است.

این حمله درست زمانی صورت گرفته است که چانه زنی‌ها روی میز گفتگو، در دوحه  روی ادامه‌ی مذاکرات براساس فاکتورهای دتسوریِ مذهبیِ هردو مذهب بزرگ اسلامی مروج در افغانستان «جعفری» و «حنفی» صورت گیرد.

که طالبان تمام‌قد با این خواسته‌ی مردم افغانستان؛ مخالفت کرده و حتی ادامه‌ی مذاکرات‌را منوط و مشروط بر داده‌های فقه (حنفی) دانسته اند و از یافته‌های فقه (جعفری) برائت و بی‌زاری جستند.

این مسئله؛ در واقع عناد و دشمنی لگام گسیخته‌ی گروه طالبان را علیه مردم (شیعه‌مذهب) به وضوح نشان می‎دهد و با چیدن پازل‌های بالا در کنارهم به این نتیجه می‌رسیم که حمله به کوثر، حمله به بزرگ‌سمبول شیعیانِ افغانستان در کنار حمله بر موعود کار گروه طالبان در لفافه‌ی گروه داعش است.

 

 

 

 

 

 

 

 

نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن