دسته‌بندی نشده

دستگیری ۵٩٨ قاچاقچی در کشور

مرکز عدلی و قضایی مبارزه علیه جرایم و مسکرات و مواد مخدر می گوید که در ۹ گذشته سال جاری ۵۹۸ قاچاقبر مواد مخدر دستگیر و به پنجه قانون سپرده شده اند.

احمدخالد موحد؛ سخنگوی مرکز عدلی و قضایی مبارزه علیه جرایم مسکرات و مواد مخدر امروز (چهارشنبه) حین ارایه گزارش، نُه ماهه نخست امسال گفت که دراین مدت ۵٩٨ تن در پیوند به ۴٣٧قضیه جُرمى، ازسوى پولیس مبارزه علیه مواد مخدر و ارگان هاى کشفى و امنیتى بازداشت گردیده است.

آقای موحد افزود که افراد بازداشت شده، شامل ٣٧ کارمند خدمات عامه به شمول منسوبین امنیتى، ١۴ بانو و ۲ تبعه خارجى بوده، که به دوسیه هاى همه آنان رسیدگى شده است.

او ادامه داد که تا کنون، ریاست محکمه استیناف مرکزعدلى و قضایى، در مورد ۴٠۵ قضیه جرمى که شامل ۵٩٠ متهم میشود، نظر به قانون مبارزه علیه مسکرات و مواد مخدر رسیدگى کرده و متهمان را از سه ماه تا ٢٠ سال حبس محکوم کرده است.

سخنگوی مرکز عدلی و قضایی خاطر نشان کرد که در پیوند به این قضایا، بیش از ۴.۵ تُن هیرویین، ۱۹ کیلوگرم مورفین، ۲۴ تُن تریاک، بیش از ۲ تُن مواد کیمیاوی، ۱۵۸ تن چرس، ۳۴۶۷ لیتر مشروبات الکولی، ۱۳۶ میل سلاح، ۱ عدد دوربین، ۴ فیر راکت، ۱۰۴۲ فیر مرمی، ۲۷۵ عراده انواع وسیله نقلیه و ۵۲۰ سیت تیلفون نیز به دست نهاد های کشفی و امنیتی کشور افتاده است.

سخنگوى مرکزعدلى و قضایى مبارزه علیه جرایم مسکرات و موادمخدر گفت که این قضایا در ۲۷ ولایت رخ داده است که بیشترین این قضایا مربوط ولایات ننگرهار، قندهار، کابل، هلمند، بدخشان و نیمروز بوده و قضایایى که در نُه ماه امسال به مرکز عدلى و قضایى محول گردیده، نسبت به سال گذشته افزایش را نشان میدهد.

او همچنین تصریح نمود که در ولایات دایکندی، بامیان، خوست، کاپیسا، پنجشیر، میدان وردک، نورستان هیچ قضیه جرمی مسکرات و مواد مخدر رخ نداده است. خالد از جامعه جهانی نیز خواست تا همانگونه که علیه تروریزم مبارزه جدی میکند با قاچاق و کشت این پدیده نیز مبارزه جدی نماید.

این در حالی است که روز گذشته ریاست عمومی امنیت ملی نیز در دو رشته عملیات جداگانه در ولایت لوگر؛ بیش از هشت تُن مواد مخدر نوع چرس که پروسس و قابل استفاده می گردید، کشف و آتش زدند.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن