افغانستانبرگزیده های سایتجهان

راز بالونهای بزرگ امریکا در افغانستان!+عکس

حق هر افغان است که واقعیت را بداند.

مردم هر کدام نظر متفاوتی نسبت کارایی این بالون های بزرگ و غول پیکر دارند.

بعضی ها می گویند در این بالون ها کمره های قوی جاسوسی کار گذاشته شده، بعضی ها هم می گویند برای طیاره های خود سیستم مسیر یاب (Radar) فعال کرداند اما واقعا وظیفه اصلی این بالون ها چیست؟!

قبل از این که به جواب این سوال بپردازیم می خواهم در مورد نظر های مختلف مردم چند کلمه بگویم . اگر فرضاً این بالون ها رادار مسیر یاب برای هواپیما ها هستند پس چرا در دیگر کشور ها که فرودگاههای به مرابط بزرگتر و پیشرفته تر از افغانستان دارند از این بالون ها دیده نمی شود؟! و در باره اینکه ایا در این بالون ها کمره نصب شده است یا نه باید بگویم بلی اما این کمره ها نه توانایی شناسایی تروریست ها را دارند و نه هم کدام وظیفه خاص دیگری اگر چنین بود پس چرا در تمام این سال ها امریکایی ها حتا از یک حمله تروریستی در کابل جلوگیری نگردند؟!حتا در روزی که بر سفارت امریکا و مرکز CIA در کابل حمله شد. ما شاهد صدها حمله انتحاری بروری موترهای خود امریکایی ها در کابل بودیم از کدامش از هیچ کدام این حملات جلوگیری نشد؟!

.و نکته مهم تر اینکه با نصب ۵ کمره چطور می خواهی ۴ میلیون نفوس کابل را زیر نظر بگیری .

در حقیقت این ها بالون هم نیستند نام نظامی اینها (JLENS )که مخفف (joint land attack cruise missle elevated netted sensor system ) است.

وظیفه :

همان طور که از نامش واضح است از (JLENS) برای ردیابی موشک های دوربرد CRUISE استفاده می شود. JLENS در ارتفاع ۱۰،۰۰۰ فوت بالاتر از سطح اب دریا مستقر می شود و می تواند ۲۴ ساعت شبانه روز به مدت یک ماه موشک ها، تانک ها، هواپیما ها و هلیکوپتر های دشمن را در فاصله ۳۴۰ مایل شناسانی و رد یابی کند و اطلاعات ان را به سیستم مرکز نظامی اپراسیون انتقال دهد که از انجا متخصصین توسط سیستم های زد موشکی(anti missle system ) که مدل پیشرفته امریکایی ان (petriot ) نام دارد بتوانند موشک دشمن را قبل از رسیدن به هدفش منهدم کنند.

چیزی که بسیار جالب و باور نکردنی است هزینه ساخت یک عدد JLENS است قیمت یک دستگاه JLENS از ۱۷۵ تا ۳ میلیارد دالر امریکایی می باشد. بلی ۳ ملیارد دلار ($۳،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰)

مقصد امریکا از نصب این دستگاه ها در افغانستان چیست؟

شاید فکر کنید امریکا این دستگاه ها را برای امنیت مردم ما نصب کرده است!!

نه در اصل نه تنها این دستگاه سبب امنیت افغانستان نمی شود بلکه می تواند تمام افغانستان را نابود کند .

اما چطور؟ امریکا این سیستم زد موشکی را برای نابود کردن موشک های روسیه و چین ساخته است.

پس اگر فردا جنگ احتمالی بین روسیه و چین و امریکا ممکن است به وقوع بپیوندد و روسیه افغانستان را هدف موشک های هسته ای خود قرار داد هیچ تعجب نکنید.

حتا اگر امریکا بتواند تمام موشک های روسیه را در هوا نابود کند باز هم نیم مردم افغانستان در اثر تشعشعات یورانیوم جان خود را از دست خواهند داد اروپا و امریکا هیچ کدام حاضر نیستند خود این قربانی را بدهند.

سوال دیگر پس امریکا موشک های petriot(سیستم های زد موشکی ) خود را که از ان می خواهد برای نابود کردن موشک های هسته ای چین و روسیه استفاده کند را در کجا پنهان کرده است؟!

جواب ساده است کوه های افغانستان ! امریکا موشک های خود را در کوه های مرتفع افغانستان نصب و پنهان کرده است .

پس حالا می دانید چرا این بالن ها را نه تنها در کابل بلکه در اکثر ولایات نیز می بینید.

با توجه با مطالبی که ارائه شد به سادگی می توانیم به این نتیجه برسیم که افغانستان بیشتر شبیه یک دیوار دفاعی برای امریکا عمل می کند تا یک متحد.

برای درک بهتر موضوع عکس های پست شده را نیز مشاهده کنید.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن