اجتماعیافغانستانجهان

شانزده زائر ایرانی اربعین حسینی در یک حادثه ترافیکی در عراق جان باختند

با فرا رسیدن اربعین حسینی و جاری شدن سیل زائرین شیعه از کشورهای مختلف اسلامی به عراق، جاده های این کشور به علت وضعیت نامناسب همواره شاهد تصادفات مرگباری بوده است.
در تازه ترین مورد از حوادث ترافیکی، شانزده زائر ایرانی اربعین حسینی در یک حادثه در ولایت شمالی صلاح الدین عراق جان باختند.
به گزارش سرویس ترجمه رشد به نقل از “الجزیره” در این تصادف که در جاده ارتباطی الدجیل-سامرا رخ داد دست کم سیزده تن دیگر زخم برداشتند.
«خالد برهان» مدیر کل صحت عامه ولایت صلاح الدین عراق، امروز (شنبه)، خبر داد یک موتر حامل زائران ایرانی اربعین حسینی، در این ولایت تصادف کرده است.
برهان اما به جزئیات تصادف اشاره ای نکرد و افزود زخمی ها به بیمارستان منتقل شده اند.
یکی از مسئولین بخش صحت عامه استان صلاح الدین که خواست نامش فاش نشود به خبرگزاری فرانسه گفت دو آمبولانس نیمه شب جمعه با یکدیگر برخورد کرده است.
به گفته وی و به روایت شاهدان عینی خواب آلودگی یکی از درایورهای آمبیولانس دلیل حادثه بوده است.
وی آمار جان باختگان این حادثه را هجده نفر اعلام کرد.
وزارت داخله عراق روز جمعه اعلام کرد در سال جاری دو میلیون و شش صد هزار نفر زائر حسینی که بیشترشان ایرانی هستند برای شرکت در مراسم اربعین وارد عراق شده اند.
مراسم اربعین در عراق معمولا چندین روز طول می کشد و اربعین سال جاری در روزهای(شش و هفت سپتامبر) به پایان می رسد.
براساس آمار در سال گذشته نزدیک به چهار هزار و نه صد زائر اربعین، به طور میانگین سیزده نفر در روز، در تصادفات جاده ای در عراق جان خود را از دست دادند.
“درگیری، عدم حکومتداری مناسب و فساد” سبب شده جاده های عراق وضعیت بسیار نامناسبی داشته باشد و این کشور اسلامی سرشار از نفت نتواند راه های موصلاتی خود را به صورت استاندارد بازسازی کند.
به گفته مسئولین عراقی استفاده از موبایل هنگام رانندگی و سرعت بالا از دیگر دلایل بروز تصادفات جاده ای مرگبار در ایام برگزاری مراسم اربعین در این کشور می باشد.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن