اجتماعیاخبار کوتاهافغانستانبازسازیتیتر یک

شورای عالی مردمی نشست با رییس جمهوری را تحریم کرد

شورای عالی مردمی از اعضای مجلس نمایندگان که مخالف تغییر مسیر خط برق ترکمنستان هستند، خواسته است که در نشست های رییس جمهوری شرکت نکنند.
این شورای می گوید که فرصت حکومت مبنی بر ملغا قرار دادن تصمیم کابینه که در یازده ثور اتخاذ شد پایان یافته است.
به گزارش خبرگزاری رشد؛ شورای عالی مردمی امروز با انتشار اعلامیه ای گفته که تظاهرات فردا (دوشنبه) با قوت هر چه بیشتر برگزار خواهد شد و همزمان گفته است که با گذشت هر روز صفوف عدالتخواهان فشرده تر می شود.
این شورا گفته است: “شورای عالی مردمی، با درک مسئولیت تاریخی خویش و با تنظیم اقدامات تدریجی، پیوسته با حکومت اتمام حجت کرده است. منطق اقدامات تدریجی ما این بود که به حکومت فرصت تصمیم گیری عقلانی داده شود؛ اما با تأسف که حکومت هرگز به صدای مردم گوش نداد.”
گفته شده که محمد اشرف غنی پس از بازگشت از نشست لندن اعضای مجلس نمایندگان و سنا را به ارگ ریاست جمهوری فرا خوانده است.
شورای عالی مردمی می گوید که هنوز آجندای این نشست را در اختیار ندارد.
این شورا یک بار دیگر حکومت را به بی عدالتی در برابر مردم مناطق محروم کشور متهم کرده و گفته است که حکومت هنوز دست از موقف ستیزه جویانه اش برنداشته و صدای مردم را نشنیده است.
در اعلامیه آمده است: “در حالی که رییس جمهور خود در بیانیه رسمی اش در لندن، عبور لین برق از مسیر سالنگ را یک تصمیم اشتباه و نادرست عنوان نموده؛ اما آنچه که جای شگفتی دارد این است که به جای لغو یک تصمیم اشتباه، با ملتش از در ستیزه درآمده است.”
 

نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن