اجتماعیافغانستانبرگزیده های سایت

صدور جوازنامه ها از سوی شهرداری کابل الکترونیکی خواهد شد

شهرداری کابل تفاهمنامه ای را جهت بهبود روند کاری این اداره، مبارزه با فساد اداری و حکومت داری خوب با نهاد دموکراسی انترنشنل و حمایت مالی اداره انکشاف بین المللی ایالات متحده امریکا به امضا رساند.

به گزارش خبرگزاری رشد؛ عبدالله حبیب زی سرپرست شهرداری کابل امروز در یک نشست خبری گفت که با امضای این تفاهمنامه، تغییرات چشمگیری در سیستم های کاری شهرداری بوجود خواهد آمد.

وی افزود: ایجاد حکومتداری الکترونیکی یکی از اهداف شهرداری کابل است و از این طریق فعالیت هایش را تقویت می بخشد.

آقای حبیب زی تصریح کرد: “ایجاد سیستم های الکترونیکی به منظور پیگیری عرایض مردم، مدیریت تدارکات و قرارداد ها، کنترول ساختمان ها، مدیریت منابع بشری، مالی و اداری، مدیریت اجناس، ثبت قواله ها، ساده سازی پروسه های کاری، مرکز هوشمند خدمات مشتریان، اپلیکشن های مبایل، کتابخانه دیجیتل و صدور جواز صنفی و فعالیت در آینده نزدیک از توسط شهرداری کابل پایه گذاری خواهد شد”.

مسیح الله محبوب معین خدمات شهری شهرداری کابل نیز گفت که در حال حاضر بیست هزار جواز فعالیت از اصناف مختلف در شهر کابل موجود است، اما فورم جواز فعالیت مراحل طولانی را طی می کند و برای مراجعین فوق العاده طولانی و خسته کن می باشد.

آقای محبوب ادامه داد: الکترونیکی سازی این سیستم و کاهش مراحل پروسه آن یک نیاز فوری محسوب می شود و اصل شفافیت و حساب دهی را ضمانت می کند.

وی همچنین گفت که جذب نیروهای توانا و متخصص از دیگر اقدامات شهرداری کابل می باشد و افزون برآن به جلب یک سلسله همکاری های تخنیکی و تخصصی بیرونی نیز در این اواخر دست زده است.

معین خدمات شهری شهرداری کابل علاوه کرد: در سال گذشته به دلیل نبود سیستم الکترونیکی، شهرداری کابل از طریق جواز صنفی تنها ۱۲۹ میلیون و ۴۱۲ هزار و ۷۰۰ افغانی از ۲۲ ناحیه عواید داشته و این بسیار رقم پایین است.

مارک کرایزر رئیس نهاد دموکراسی انترنشنل نیز طی سخنان کوتاهی، برنامه الترونیکی سازی شهرداری کابل را برای این شهر مفید عنوان کرد و گفت: “امیدوارم همکاری های ما با شهرداری کابل در پیشبرد کارهای این نهاد تاثیرات مثبتی بگذارد”.

همچنین عبدالله حبیب زی سرپرست شهرداری کابل گفت که شیوه های کاری و اداری در شهرداری کابل که بازمانده دهه های گذشته می باشد، مانع عرضه خدمات به موقع به شهروندان گردیده است.

به گفته وی، موجودیت تداخل وظیفوی، روابط پیچیده، ناهماهنگی میان ادارات، کمبود متخصصین ورزیده، رشد بیکاری، عدم رعایت فرهنگ شهرنشینی، فعالیت نامنظم دست فروشان در شهر کابل، عدم پرداخت محصولات خدمات شهری به شهرداری کابل از سوی یک تعداد اشخاص و ادارات و مغلق بودن امور تدارکات، از چالش های فراراه شهرداری کابل می باشد.

 

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن