اجتماعیافغانستانبرگزیده های سایتجهانچندرسانه ای

فیسبوک مانع نشر خبرهای دروغ می‌شود

مارک زاکربرگ، بنیان‌گذار شبکه‌ی اجتماعی فیسبوک گفته است که می‌خواهد جلو نشر خبرهای دروغ در این شبکه را بگیرد.

به گزارش خبرگزاری رشد، او تاکید کرد که فیسبوک نقشی در پیروزی ترامپ در انتخابات امریکا نداشته؛ اما اخیراً اتهام‌هایی وارد شده که این شبکه سبب پیروزی نامزد جمهوری‌خواهان شده است.

آقای زاکربرگ که طبق روش معمول خود، با نوشتن پستی در صفحه فیسبوک خودش این اظهارات را منتشر کرده، قول داده برای مقابله با انتشار اخبار جعلی و دروغ در فیسبوک به زودی کاری انجام دهد.

او می‌گوید که دستکم ۹۹ درصد اخبار و اطلاعاتی که در فیسبوک شریک می‌شود درست است و فقط بخش کوچکی از آن اعتبار ندارد.

زاکربرگ همچنان افزوده که این اخبار غیرواقعی و جعلی معمولا منحصر به یک دیدگاه سیاسی نیستند و از نظر او بسیار بعید است که محتویات چنین اخبار جعلی توانسته باشند بر نتیجه نهایی انتخابات تاثیر گذاشته باشند.

او گفت: “اما اینها به کنار، ما نمی خواهیم حتی یک خبر جعلی هم در فیسبوک وجود داشته باشد. هدف ما این است که به مردم اخبار معتبر و مورد توجه‌شان را فراهم کنیم.”

به نقل از بی‌بی‌سی، برخی اطلاعات نشان می‌دهد که انتشار اخبار جعلی نسبت به دیگر مطالب معتبر بیشتر است.

در حال حاضر یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون کاربر از شبکه اجتماعی فیسبوک استفاده می‌کنند و مردم آنرا بیشتر از دیگر رسانه‌ها برای اطلاع حاصل کردن از اخبار می‌پسندند.

الگوریتم نیوز فید فیسبوک مطابق آنچه که فکر می‌کند کاربران ترجیح می‌دهند به آنها مطلب نشان می‌دهد و درستی اطلاعات موجود در خبرها را هم کنترل نمی‌کند.

داستان‌هایی که هیلاری کلینتون را به قتل متهم می‌کردند یا اوباما را مسلمان می‌خواندند در فید میلیونها طرفدار بالقوه ترامپ ظاهر شده‌اند.

از سوی دیگر، یک نقل قول ساختگی که در آن ترامپ در سال ۱۹۹۸جمهوریخواهان را احمق می‌خواند هنوز در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن