اجتماعیافغانستانبرگزیده های سایت

قرارداد ۲۳ پروژه انکشافی میان وزارت انکشاف دهات و سکتور خصوصی امضاء شد

مسوولین وزارت احیا و انکشاف دهات کشور امروز شنبه قرارداد ۲۳ پروژه انکشافی را به هزینه ۲۸ میلیون افغانی با شرکت‌های خصوصی به امضا رساند.

به گزارش خبر گزاری رشد؛ نصیر احمد درانی وزیراحیا وانکشاف دهات کشو هنگام عقد این قرارداد ها گفت: این قرار دادها در بخش های حفظ مراقبت، سرک سازی و پل سازی  می باشند.

وی افزود: سه قرارداد آن مربوط شبکه آب رسانی است.

درانی تصریح کرد: قرارداد های یاد شده ۵۲۸ میلیون افغانی هزینه دارد که بیش از چهار میلیون افغانی آن مربوط به شبکه های آب رسانی می باشد.

وزیر احیا و انکشاف دهات گفت: ما تصمیم گرفتیم که بعد از این روی شبکه آب رسانی کار کنیم  دگر نباید روی چاه های آب کار شود.

وی می گوید: پایداری شبکه های آب رسانی  با گرفتن تکس تضمین و پایداری‌ بیشتر است.

وزیر احیا و انکشاف دهات گفت: این قرارداد ها در ۱۴ ولایت کشور تطبیق می شود که شامل ولایات بامیان، فراه، غور، تخار، بغلان، بدخشان، لوگر، جوزجان، سمنگان، پنجشیر، دایکندی، پکتیا و نورستان می باشد.

درانی می گوید: با تطبیق این پروژه ها بیش از ۱۰۲ هزار خانواده روستایی از تسهیلات لازم مستفید خواهند شد.

وی علاوه کرد: تطبیق این پروژه بیش از ۲۴۰ هزار روز کاری را  به باشندگان ولایات یاد شده ایجاد می کند.

درانی به شرکت‌های قرارداد کننده هشدارمی دهد اگر پروژه‌های با کیفیت که از طرف وزارت تعین شده است  به سر نرسد؛ با هیچ کدام شرکت قرارداد کننده ازهیچ طریق کنار نخواهد آمد.

به گفته وزیراحیا و انکشاف دهات، این وزارت توانسته از جریمه قرارداد های قبلی که با معیارهای تعین شده وزارت  کارنکرده است؛ عاید وزارت را از ۹ میلیون افغانی به ۴۵ میلیون افغانی افزایش دهد.

وزیراحیا و انکشاف دهات دررابطه به مصرف بودجه این وزارت گفت: ۷۰ درصد بودجه شامل سیستم وزارت مالیه بود که ما توانستیم  ۷۳ درصد بودجه را مصرف کنیم.

محمد رقیب فیاض- کابل

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن