اجتماعیاخبار کوتاهبرگزیده های سایت

معاش ۹۵۰۰ کارآموز زن از طریق برنامۀ ام‌پیسۀ روشن پرداخت می شود

شرکت مخابراتی روشن می‌گوید که معاش یک و نیم هزار تن از کارآموزان زن در بر نامۀ توسعه(پروموت) از طریق خدمات ام‌پیسۀ این شرکت پرداخت خواهد شد.

در اعلامیه‌یی که از سوی شبکۀ مخابراتی روشن به رسانه‌ها فرستاده شده آمده‌است که خدمات ام‌پیسۀ روشن، ارایه‌کنندۀ خدمات انتقال پول از طریق مبایل در افغانستان، قرارداد توزیع دست‌مزد ۹۵۰۰ کارآموز زن را با برنامۀ پروموت بخش بانون امضا کرده‌است.

این برنامۀ توسط ایالات متحدۀ امریکا برای توسعۀ بین‌المللی(USAID) حمایت می‌شود و قرارداد از طرف شریک کاری پروموت، دی‌ای‌آی و کمپنی روشن امضا شده‌است.

کریم خواجه، رییس اجرایی روشن می‌گوید زمانی که ام‌پیسه را راه‌اندازی کردند می‌خواستند جدیدترین تکنالوژی را برای دست‌رسی به خدمات مالی به مردم افغانستان مهیا سازند تا سهولت‌هایی را فراهم نمایند که در پیش‌رفت اقتصادی کشور کمک کند.

او افزود که ام‌پیسه یک گزینۀ شفاف و مطمین برای موسسات، سازمان‌های دولتی و سکتور خصوصی است تا از این طریق معاش کارمندان‌شان را به گونۀ مطمین و به وقت پرداخت نمایند.

برنامۀ توسعه یا پروموت نیز از جمله پروژه‌های توان‌مندسازی زنان در سطح جهان است و هدف این برنامه در افغانستان افزایش مشارکت بانون برای پیش‌رفت در عرصه‌های سیاست و اقتصاد، افزایش تعداد بانوان در تصمیم‌گیری و کمک به آنان برای آموزش مهارت‌های جارتی و مدیریت می‌باشد.

نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن