اجتماعیبرگزیده های سایتچندرسانه ای

مهمترین عوامل بروز سرطان سینه چیست؟

چند عامل شاید خیلی پیش پا افتاده که اگر به آن توجه نشود دست به دست هم می‌دهند و بیماری خطرناکی را برای زنان به بار می‌آورند که در بیشتر موارد سبب مرگ اشخاص می‌شود.

با مطالعه این مطلب می‌توانید خطرات ابتلا به سرطان سینه را از وجود خود دور کنید.

تسریح کننده و ایجاد کننده، دو گزینه‌یی است که در بحث سرطان سینه اهمیت دارند، نداشتن تحرک در جامعه، اضافه وزن، استفاده از خوراکی‌های آماده، کاهش استفاده از میوه و سبزیجات و سرانجام نداشتن برنامه غذایی مفید و هدفمند سبب شده تا بیماری موسوم به “سرطان سینه” در میان بانوان افزایش پیدا کند.

اول: آلودگی هوا

با افزایش آلودگی هوا که در برخی مناطق حتا حضور در چنین هوایی آزار دهنده است و اخیرا به معضل بزرگ جهانی نیز مبدل شده، از عوامل اصلی بروز سرطان در میان افراد است.

افزایش آلودگی در چند سال گذشته به حدی بوده که حتا شهرهای کوچک غیر صنعتی نیز از آن متاثر شده‌اند.

فشارهای روحی

استرس، اضطراب، فشارهای روحی و روانی در محیط کار، خانه و برخی فشارهای اقتصادی در جامعه سبب تغییراتی در سلول‌ها شده و سرانجام به سرطان منتهی می‌شوند.

بیشتر این عوامل نیز ناشی از تغییر سبک زندگی در خانواده‌ها و افراد دیده شده است.

عوامل ژنتیکی و وراثتی نیز سبب می‌شود تا برخی زنان به سرطان سینه مبتلا شوند و این دلیل در برخی زنان حتا دیده شده که هر دو سینه‌ی آنان سرطانی است و مردان نیز از این بیماری در آمان نبوده اند.

مصرف دخانیات

مصرف مواد مخدر و دخانیات از دیگر عوامل بروز سرطان سینه در میان زنان است، با توجه به افزایش استفاده زنان از مواد دودزا مانند قلیان و سگرت، دلیل اصلی افزایش روز افزون این نوع سرطان در زنان است.

تغییر در سبک زندگی، دوری از آلودگی‌های محیطی و غذایی، انجام فعالیت‌های بدنی مستمر و مناسب از عواملی است که طی تحقیقات ثابت شده می‌‍توانند میزان شیوع سرطان سینه را در بانوان کاهش دهند.

نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن