بازسازیبرگزیده های سایتتیتر یک

مکتب ابتدائیه امام جعفر صادق(ع) در غرب کابل افتتاح شد

مکتب ابتدائیه امام جعفر صادق(ع) در غرب کابل، امروز با حضور فعالین اجتماعی و فرهنگی، علما، بزرگان محل و دانش‌‌آموزان افتتاح و به بهره‌بردای سپرده شد.

به گزارش خبرگزاری رشد؛‌ محمد عارف حیدری فعال اجتماعی و فرهنگی، در مراسمی‌که به همین منظور تدویر یافته بود، ‌گفت: مکتب ابتدائیه امام جعفر صادق(ع)،‌ بدون هیچگونه امکانات اولیه مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

وی افزود:‌ “این مکتب از حداقل امکاناتی همچون کتاب، میز و چوکی هم برخوردار نیست. وزارت و ریاست معارف در این زمینه هیچ توجهی نکرده است. کرایه ساختمان، کتاب و فرش این مکتب از سوی مردم محل محیا شده است”.

۱۲

این فعال اجتماعی و فرهنگ گفت: “اختلافات سیاسی میان وزیر معارف و ریاست معارف،‌ باعث ایجاد مشکلات فراوانی برای مکاتب شهر کابل شده است. ریاست معارف، عدم منظوری بودجه از سوی وزارت را دلیل اصلی عدم پرداخت کرایه‌های تعمیر مکاتب عنوان می کنند”.

محمد عارف حیدری تاکید کرد: “اگر قرار باشد وزارت معارف به این مکتب توجه‌جدی نکند، اسم این مکتب را به جای(مکتب دولتی)،‌ (مکتب مردمی) خواهیم گذاشت؛ ‌زیرا فرش،‌ کرایه تعمیر و سایر امکانات ابتدایی را مردم برای دانش آموزان فراهم کرده اند”.

۳

وی همچنین گفت: “ناحیه سیزدهم شهر کابل ۱۰۷۰ بست کمبود معلم دارد و با وجود این که بارها به وزارت معارف مراجعه کرده‌ایم، هیچ کسی به خواسته‌های ما لبیک نگفت”.

آقای حیدری یادآور شد که حق الزحمه مدیران حوزه های تعلیمی، مدیران نظارت تعلیمی، مدیران مکاتب، معاونین تدریسی و سرمعلین مکاتب دولتی شهر کابل نیز از شش ماه پیش تا کنون پرداخت نشده و همین مساله، موجب دلسردی کارمندان معارف شهر کابل گردیده است.

در همین حال محمد یوسف ناصری وکیل گذر (ریگریشن) ناحیه سیزدهم شهر کابل نیز می‌گوید که در این ساحه حدود ۳۵۰۰ خانواده زندگی می کنند و این مکتب نیز دارای پنجصد دانش آموز است.

DSC_0011

وی افزود: “سال‌های زیادی با مشکلات نبود مکتب در این ناحیه مواجه ‌بودیم و فرزندان‌مان در ساحات دور دست به مکتب می‌رفتند،‌ مخصوصا صنوف ابتدایی و متوسطه با مشکلات زیادی مواجه بودند”.

آقای ناصری علاوه کرد: “بودجه برای ساختمان مکتب نداشتیم، به همین دلیل یک ساختمان کهنه را به اجاره گرفته ایم. فعلا تنها یک معلم رسمی داریم و ۹ معلم دیگر به صورت حق الزحمه‌ای است. از امکانات اولیه که شامل قرطاسیه و میز و چوکی می شود،‌ محرومیم”.

وکیل گذر (ریگریشن) ناحیه سیزدهم شهر کابل خاطر نشان ساخت: اکنون به دلیل نداشتن جای مناسب و نبود امکانات کافی، حدود ۵۰۰ دانش‌آموز جذب کرده‌ایم و امیدواریم وزارت معارف با ما همکاری کند تا فرزندان غرب کابل از نعمت علم محروم نشوند.

DSC_0006 DSC_0019 DSC_0079 DSC_0082 DSC_0119 DSC_0168 Untitled

نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن