اجتماعیافغانستانبرگزیده های سایتمصاحبه

نبود مراکز فرهنگی در هلمند؛ این ولایت را به ناامن ترین ولایت تبدیل کرده است

درحال حاضر ولایت هلمند یکی از ولایات ناامن کشور است که بیشتر هراس افگنان در آن فعالیت نظامی داشته و گهگاهی هم برای حکومت مرکزی درد سرساز است.

چرا هلمند درآتش جنگ است؟ بعضی ازمتفذین این ولایت باورمند اند که نبود مراکز فرهنگی در این ولایت؛ ناامنی را افزایش داده است.

حجت السلام و المسلمین سید حسین حسینی رئیس شورای ولایتی حزب حرکت اسلامی مردم افغانستان در هلمند و امام جمعه ولسوالی گرشک ولایت هلمند در مصاحبه با خبرگزاری رشد می گوید: مردم ولایت هلمند از نبود مراکز فرهنگی و علمی رنج می برد.

وی افزود: مراکز علمی درحد نفوس ولایت هلمند وجود ندارد که این امر باعث شده تا ولایت هلمند گهگاهی مکان امن برای هراس افگنان باشد.

حسینی افزود: مردم ولایت هلمند صلح دوست اند و علم پرور؛ اما مقامات حکومت مرکزی در این رابطه توجه نکرده است.

به گفته این امام جمعه اندک فعالیت های فرهنگی که از طرف مدارس دینی صورت گرفته باعث افزایش وحدت میان پیروان شعیه و سنی این ولایت گردیده که امیدوار کننده است.

وی می گوید: اگر دولت  توجه به افزایش مراکزعلمی و فرهنگی کند به زودترین وقت ولایت هلمند به یک ولایت امن  و حامی دولت تبدیل خواهد شد.

به گفته این عالم دین، فقر فرهنگی مردم ولایت هلمند را مجبور ساخته تا عده‌ای از باشندگان آن به صفوف مخالفین دولت بپیوندد.

حجت الاسلام والسملین  سید حسین حسینی گفت: با امکانات اندک که از طرف اهالی ولسوالی گرشک ولایت هلمند بدست آورده مصرف کارهای فرهنگی نموده که توانسته  نتیجه مطلوب را بدست بگیرد.

وی می گوید همان طوریکه در گذشته ها حزب حرکت اسلامی مردم افغانستان به رهبری ستر جنرال سید حسین انوری از ما حمایت میکرد و حالا از استاد ابوالحسین یاسر سرپرست حزب حرکت اسلامی مردم افغانستان نیز میخواهیم که به حمایت شان ادامه دهند و ما را همکاری کنند.

ولایت هلمند یکی از ولایات جنوب غربی کشور است که به  ۱۴ واحد اداری تقسیم شده است و در حال حاضر یکی ازولایات نا امن کشورمحسوب می شود.

نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن