تیتر یک

نوشته‌ای از نارندرا مودی،نخست‌وزیر هند: زنده‌گی در روزهای ویروس کووید-۱۹

به منظور دریافت نظریات و دیدگاه‌های مشترکین گوناگون نشست‌های متعدد با اقشار مختلف جامعه از طریق کنفرانس ویدیویی صورت گرفته است. هم‌چنان ملاقات گسترده با فعالان جامعه‌ی مدنی و سازمان‌های غیر انتفاعی صورت گرفته است.

دهه سوم این قرن با مشقت‌ها و دشواری‌های فراوان آغاز شد. شیوع ویروس کرونا اختلالات چشم‌گیری به همراه داشته است. کرونا خطوط زنده‌گی حرفه‌ای را به گونه قابل ملاحظه تغییر داده است.

در این روزها، خانه به دفتر جدید بدل شده است.

انترنت اطاق جلسه جدید است.

در حال حاضر، وقفه‌های اداری میان همکاران تاریخ‌ساز است.

من نیز با این تغییرات خودم را سازگار نموده‌ام. اکثریت ملاقات‌ها، چه با وزیر صاحبان و چه با رهبران جهان باشد از طریق کنفرانس ویدیویی صورت می‌گیرد.

به منظور دریافت نظریات و دیدگاه‌های مشترکین گوناگون نشست‌های متعدد با اقشار مختلف جامعه از طریق کنفرانس ویدیویی صورت گرفته است. هم‌چنان ملاقات گسترده با فعالان جامعه‌ی مدنی و سازمان‌های غیر انتفاعی صورت گرفته است. در این زمینه با رادیوها نیز بحث و تبادل نظر داشته‌ایم.

بر علاوه، من همه روز از طریق تماس‌های تلفنی از اقشار مختلف جامعه جویای احوال و نظریات‌شان گردیده‌ام.

شما مشاهده می‌نمایید که مردم از کدام راه‌ها کار‌های‌شان را به پیش می‌برند. ستاره‌های سینما با تولید ویدیوهای خلاقانه پیام مرتبط به ماندن در خانه را به جامعه رسانیدند. آوازخوانان‌مان کنسرت‌های آنلاین راه‌اندازی کردند. بازیکنان شطرنج به گونه آنلاین بازی کردند و از این طریق در مبارزه با ویروس کووید-۱۹ سهم‌شان را ادا نمودند. کار بسیار خلاقانه.

محل کار از جمله نقاطی است که اول‌تر از همه به دیجیتالی شدن در حرکت است و چرا باید این کار صورت نگیرد؟

گذشته از همه، بیش‌ترین اثرات تحولات تکنولوژیکی بالای زنده‌گی افراد فقیر می‌باشد. تکنولوژی رده‌های بروکراسی را از بین می‌برَد، وساطت‌کننده‌گان را از میان برمی‌دارد و اقدامات عام‌المنفعه را سرعت می‌بخشد.

اجازه دهید تا یک مثال برای‌تان بیاورم:

زمانی که در سال ۲۰۱۴ فرصت خدمت را به دست آوردیم، ما پروسه وصل‌سازی هندوستانی‌ها به ویژه فقرا با اکونت‌های بانکی، آدار کارت و شماره مبایل را آغاز کردیم. این پروسه ساده، نه تنها فساد و اخذ کرایه‌های غیر قانونی که از دهه‌ها جریان داشت را خاتمه داد بلکه دولت را قادر به این ساخت تا پول‌ها را به واسطه فشار دادن یک دکمه انتقال دهد. فشردن این دکمه جاگزین چندین طبقه در دوسیه گردید و تأخیر‌های چندین هفته‌ای را پایان بخشید.

هندوستان شاید بزرگ‌ترین دارنده هم‌چو زیربنا‌ها در جهان است. این زیربنا‌ها به گونه‌ی چشم‌گیری ما را در راستای انتقال مستقیم و به موقع پول به افراد فقیر و نادار یاری رسانده است و از این طریق در شرایط ویروس کووید-۱۹ صدها هزار فامیل بهره‌منده شده‌اند.

مورد دیگر در این زمینه سکتور تعلیمی است. تعداد زیادی از متخصصان در این زمینه نوآوری کرده‌اند. نهفتن و تقویت تکنولوژی در این سکتور از مزایای زیادی برخوردار است. دولت هندوستان نیز یک سلسله اقدامات هم‌چون پورتال DIKSHA را روی دست گرفته است تا استادان را کمک کند و سیستم آموزشی الکترونیک را تقویت نماید. هم‌چنان سیستم SWAYAM نیز به منظور سهل ساختن دست‌رسی، مساوات و کیفیت تعلیمی راه‌اندازی شده است. سیستم E-Pathshala که به چندین زبان قابل دست‌رس می‌باشد و دارای قابلیت دست‌رسی به کتب الکترونیک و سایر مواد آموزشی است.

امروز جهان در جست‌وجوی مدل‌های جدید تجارتی است.

هندوستان که یک کشور شناخته شده در عرصه نوآوری است، می‌تواند در زمینه عرضه فرهنگ جدید کاری پیش‌تاز واقع گردد.

از دیدگاه من فرهنگ کاری و تجارتی ممکن بر پایه مصوت‌های (حروف صدادار) ذیل تغییر خواهد کرد. من آنان را به خاطر مصوت‌های جدید می‌نامم که مانند حروف صدادار در زبان انگلیسی، اجزای ذیل بخش از بدنه حتمی تجارت‌ها بعد از بیماری کووید-۱۹ را تشکیل خواهد داد.

سازگاری:

در حال حاضر نیاز است تا به روش کاری و تجارتی فکر نماییم که به ساده‌گی با همه موارد سازگار باشد.

انجام این کار بیان‌گر آن خواهد بود که دفترها، تجارت‌ها و دادوستد ما حتا در زمان بحران می‌توانند به سرعت در حرکت باشند، مشروط به این که موضوع از دست‌دادن جان‌ها را در نظر داشته باشیم.

قبول نمودن سیستم پرداخت دیجیتالی نمونه‌ی بارز از سازگاری است. مالکین دکان‌های کوچک و بزرگ باید بالای ابزار‌های دیجیتالی که حتا در زمان بحران، تجارت‌ها را با هم پیوسته نگه می‌دارد سرمایه‌گذاری کنند. هندوستان به دل‌گرمی گواه افزایش در وقوع معاملات دیجیتالی بوده است.

مثال دیگر آن طبابت الکترونیک است. ما شاهد چندین مشوره‌های طبی بدون مراجعه به مرکز صحی یا شفاخانه بوده‌ایم. که این خود یک نشانه مثبت است. آیا می‌توانیم طرح‌های تجارتی را ایجاد کنیم که طب الکترونیک را در جهان بیش‌تر توسعه بخشد؟

کارایی:

شاید حالا زمان آن فرا رسیده است که دوباره فکر کنیم که کارایی به کدام موارد می‌تواند اطلاق شود.

کارایی فقط این نیست که ما چقدر زمان را در دفتر کاری صرف می‌نماییم. ما باید به ایجاد طرح‌هایی فکر کنیم که کارایی و تولیدکننده‌گی آن بیش‌تر از تلاش‌های نمایشی باشد.

تاکید بیش‌تر باید روی به اتمام رساندن یک کار در وقت معین باشد.

همه‌شمولیت:

بیایید تا مدل‌های تجارتی‌ای را ایجاد کنیم که اولویت بیش‌تر به دستگیری از فقرا، اقشار آسیب‌پذیر و کره زمین بدهد.

ما در زمینه مبارزه با تغییر اقلیم پیش‌رفت‌های چشم‌گیری داشته‌ایم. طبیعت به مثابه مادر زنده‌جان‌ها اهمیت خویش را به ما نشان داده است و هم‌چنان باید بیان نمود که در صورت آهسته‌بودن فعالیت‌های انسانی می‌تواند خود را دوباره شاداب و سرسبز کند. آینده درخشان منتظر تکنولوژی‌ها و طرح‌هایی است که بتوانند اثرات ما بر کره زمین را کاهش دهند. با امکانات کم، کار بیش‌تر کنید.

شیوع ویروس کووید-۱۹ منجر به درک این شد که ما باید روی ایجاد راه‌حل‌های صحی کم‌مصرف و گسترده بیش‌تر کار کنیم. ما می‌توانیم که مشعل راهنمایی برای تلاش‌های جهانی به منظور تضمین صحت بشریت باشیم.

با سرمایه‌گذاری در زمینه اختراعات ما باید متضمن آن باشیم که دهقانان‌مان، بدون در نظر داشت شرایط موجود، به معلومات، ماشین‌آلات و بازارها دست‌رسی کامل داشته باشند، تا امتعه‌های اولیه و ضروری به شهروندان‌مان قابل دست‌رس باشد.

فرصت:

هر بحران یک فرصت با خود می‌آورد. کووید-۱۹ از این امر مستثنا نیست.

بیایید تا ارزیابی کنیم که فرصت‌های جدید که ظهور می‌کنند، کدام‌ها می‌تواند باشد؟

به جای تلاش برای رسیدن به کاروان، هندوستان باید در جهان-بعد از کووید-۱۹ در منحنی از همه پیش‌تاز باشد. بیایید فکر نماییم که چگونه می‌توانیم از مردم، استعداد‌ها و قابلیت‌های بالقوه‌مان در راستای رسیدن به هدف فوق استفاده کنیم.

جهانی بودن:

کووید-۱۹ قبل از حمله نمودن به قوم، قبیله، دین، رنگ، نژاد، زبان و سرحد کسی توجه نمی‌کند.

پاسخ و عکس‌العمل‌مان بعد از آن نیز باید بر مبنای اولویت دادن به اتفاق و برادری باشد.

ما همه در این موضوع دخیل هستیم.

بر خلاف واقعه‌های گذشته‌ی تاریخ، که کشور‌ها در مقابل هم می‌ایستادند، امروز ما در مقابله با این چالش با هم‌دیگر قرار داریم. آینده ما نیز درباره اتحاد و مقاومت خواهد بود.

نظریه‌های بعدی هندوستان باید مرتبط و قابل قبول در تمام سطح جهان باشد و باید قابلیت ایجاد تغییرات مثبت نه تنها برای هندوستان بلکه برای تمامی بشریت را دارا باشد.

به مورد لوژستیک همیشه از بعد زیرساختاری نگریسته می‌شد، سرک‌ها، گدام‌ها و بندرها. ولی امروزه متخصصان لوژستیک می‌توانند که زنجیره‌ی تدارکات را به راحتی از منازل‌شان کنترل کنند.

هندوستان، با ترکیب درست فزیکی و معنایی، می‌تواند به مثابه مرکز مدرن چندملیتی‌ای زنجیره تدارکات در جهان بعد از کووید-۱۹ ظهور کند. بیایید تا خودمان را به آن مرحله صعود بدهیم و از فرصت دست داشته‌مان استفاده کنیم.

من از تمام شما خواهش‌مندم تا در این زمینه فکر کنید و به این رساله کمک نمایید.

هم‌چنان پروسه‌ی کار کردن از منزل در مساوات زنده‌گی شخصی و رسمی یک سلسله چالش‌ها را به میان آورده است. سعی نمایید تا در هر شرایط به صحت‌مندی و تمرین ورزشی وقت بگذارید. برای دست‌یابی به صحت‌مندی فزیکی و ذهنی یوگا را تمرین کنید.

ادویه‌جات سنتی هندوستان در نگه‌داشتن بدن سالم شهرت خاص دارد. وزارت آیوش هندوستان یک تعداد عمل‌کرد‌ها را برای صحت‌مند ماندن توصیه نموده است. کوشش کنید که یک نظر به آن نیز بیندازید.

در اخیر، مهم‌تر از همه، اپلیکیشن مبایل Aarogya Setu را دانلود کنید. این یک اپلیکیشن پیش‌رفته است که با استفاده از تکنولوژی، در زمینه‌ی جلوگیری از پخش ویروس کووید-۱۹ کمک می‌کند. به هر اندازه که تعداد دانلود این اپلیکیشن بیش‌تر باشد، به همان اندازه مؤثریت آن افزایش خواهد یافت.

منتظر شنیدن پاسخ تمام شما در این زمینه هستم…

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن