اجتماعیبرگزیده های سایت

وزارت احیا و انکشاف دهات، ۵۵ قرارداد پروژه انکشافی را امضا کردند

وزارت احیا و انکشاف دهات و نمایندگان شوراهای انکشافی محلی، ۵۵ قرارداد پروژه‌های انکشافی را به امضا رساندند.

به گزارش خبرگزاری رشد: نصیر احمد درانی وزیر احیا و انکشاف دهات در نشست خبری امروز گفت که این پروژه‌ها به ارزش ۲۲۰ میلیون افغانی در ۱۳ ولایت کشور تطبیق می‌شود.

بر اساس گفته آقای درانی این پروژه‌ها در بخش‌های سکتورهای زراعت،  دیوارهای استنادی، کانال‌ها، سربندها، سرک و پلچک‌سازی در ولایت‌های بدخشان، پنجشیر، غور، بامیان، پروان، لغمان، تخار، پکتیا، فاریاب و نورستان تطبیق می‌شود.

وزیر احیا  وانکشاف دهات گفت که این  پروژه‌ها، نه تنها مشکلات و نیازهای ۱۴۵ هزار و دوصدو شصت‌ودو قریه را بر طرف می‌سازد، بلکه ۱۵۰ هزارو ۵۴۹ روز کاری را نیز برای کارگران ایجاد می‌کند که تطبیق این پروژه‌ها زمینه‌های خوب کاری را نیز فراهم می‌سازد.

آقای درانی در این نشست خبری از برنامه‌های کار برای صلح نیز خبر داد. وی گفت که این برنامه‌ها در ۱۲ ولایت کشور تطبیق می‌شود که بر اساس اقلیم و امکانات کاری به راه انداخته شده است. در این ۱۲ ولایت ۴۶ ولسوالی و ۳۷۳۴ قریه از این برنامه‌ها مستفید شده است. این برنامه‌های کاری کوتاه در ولایت‌های بغلان، کندز، جوزجان، فاریاب، خوست، کندهار، هرات، فراه، ننگرهار، کنرها و لغمان به راه انداخته شده‌اند.

وی در این نشست خبری خواستار توجه ویژه برای تطبیق پروژه‌های انکشافی شد.

آقای درانی گفت که وزارت احیا و انکشاف دهات تا هنوز ۲۷۶ پروژه انکشافی را به ارزش ۸۹۵ میلیون افغانی به امضا رسانیده است.

این درحالی است به علت در نظر گرفته نشدن توازن انکشافی در ولایت‌های کشور انتقادهای زیادی وجود دارد.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن