برگزیده های سایت

پنجمین فصل لیگ برتر فوتبال افغانستان- روشن آغاز می شود

پنجمین فصل رقابت‌های فوتبال لیگ برتر افغانستان- روشن به حمایت شرکت مخابراتی روشن و مجمع رسانه‌یی موبی‌گروپ در روزهای آینده گشایش می‌یابد.

به گزارش خبرگزاری رشد؛ مسؤولان فدراسیون فوتبال افغانستان، شرکت مخابراتی روشن و موبی‌گروپ در یک نشست خبری گفتند پنجمین دور این رقابت‌ها که در هشت زون افغانستان راه‌اندازی می‌گردد، سه روز پس در تاریخ ۲۰ حمل در کابل گشایش خواهد یافت.

در این نشست خبری محمد یوسف کارگر، معاون فنی فدراسیون فوتبال افغانستان گفت که شماری از جوانان که در خارج زنده‌گی و فوتبال بازی می‌کنند به خاطر بازی در لیگ برتر فوتبال افغانستان اظهار علاقه‌مندی کرده‌اند.

این در حالی‌ست که در چهار فصل گذشته بازی‌کنان لیگ برتر فوتبال افغانستان تمام‌شان از ولایت‌های مختلف و داخل کشور در این لیگ اشتراک کرده‌اند.

الطاف لدک، رییس عملیاتی شرکت روشن می‌گوید هدف شرکت مخابراتی روشن از حمایت این لیگ دادن فرصت به جوانان است تا مهارت‌های خود را نشان دهند و در سطح ملی بدرخشند.

به گفتۀ او به راه‌انداختن چنین ابتکارات برای جوانان افغان که بیش‌تر نفوس افغانستان را تشکیل می‌دهند این است که فرصت بازی در تورنمنت‌های بین‌المللی نیز برای‌شان میسر گردد.

در همین حال کرام الدین کریم، رییس فدارسیون فوتبال افغانستان می‌گوید تلاش صورت خواهد گرفت تا این فصل نیز مانند فصل‌های گذشتۀ لیگ برتر موفقانه برگزار گردد.

فوتبال افغانستان در سال‌های اخیر، به ویژه پس از راه‌اندازی لیگ برتر فوتبال افغانستان- روشن و حضور جوانان در آن، رشد چشم‌گیری داشته‌است.

این لیگ بازی‌کنان خوبی برای تیم ملی نیز پیش‌کش کرده که از جمله سید محمد هاشمی، مدافع تیم ملی اخیرا مورد اطمینان پیتر شگرت قرار گرفت و بازی‌های درخشانی را در مسابقات جام جنوب آسیا و مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ به نمایش گذاشت.

در این جریان تیم ملی فوتبال افغانستان توانسته یک‌بار قهرمانی جام جنوب آسیا را به دست آورد و سال گذشته نیز نایب‌قهرمان این مسابقات گردید.

هم‌چنان اخیرا تیم ملی فوتبال فوتبال افغانستان توانست با پیروزی در برابر سنگاپور برای اولین بار به جام ملت‌های آسیا صعود کند.

نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن