اجتماعیاخبار کوتاهبرگزیده های سایتجهانچندرسانه ای

چرا زنان به خواب بیشتری نیاز دارند؟

پژوهشگران در مطالعات جدید دانشگاهی در انگلستان دریافته‌اند که هر چه شما بیش‌تر از مغزتان در طول روز استفاده کنید، بیش‌تر نیاز به خواب و استراحت خواهید داشت.

نتایج این مطالعه نشان می‌دهد که مغز زنان کارهای پیچیده‌تری نسبت به مردان انجام می‌دهد چراکه آن‌ها افرادی چندکاره‌اند (multitask) : به معنی افرادی که می‌توانند چند کار مختلف را همزمان یا به ترتیب انجام دهند.

پروفسور جیم هورن، نویسنده این مقاله می‌گوید: «مغز زنان نسبت به مردان پیچیده‌تر است، بنابراین به خواب بیش‌تری نیاز دارند». به طور متوسط افراد بزرگسال برای رفع خستگی فعالیت‌هایی که در طول روز انجام می‌دهند، نیاز به ۶ تا ۸ ساعت خواب دارند. زنان نسبت به مردان فقط به ۲۰ دقیقه خواب‌ بیش‌تر برای بازیابی مغز خود نیاز دارند.

همچنین نتایج این پژوهش نشان می‌دهد تاثیرات منفی خواب ناکافی روی زنان بیش‌تر از مردان است که این تاثیرات منفی شامل مشکلات قلبی‌عروقی، دیابت، افسردگی، استرس و اضطراب است. هر چه از شب می‌گذرد، خواب زنان نسبت به مردان سبک‌تر شده، راحت‌تر از خواب بیدار می‌شوند و به صداها حساسیت بیش‌تری نشان می‌دهند. با ۲۰ دقیقه خواب بیش‌تر نسبت به میانگین‌ و استراحت مناسب راندمان زن‌ها بیش‌تر شده و کارهای‌شان را با کیفیت بهتری انجام می‌دهند.

نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن