افغانستانبرگزیده های سایت

۸۵ درصد اساس‌نامه فدراسیون فوتبال نقض شده است

هارون پوپل نامزد ریاست فدراسیون فوتبال افغانستان امروز طی یک نشست خبری در کابل مدعی شد که کرام‌الدین کریم به شکل غیر قانونی به عنوان سرپرست فدراسیون فوتبال کار می‌کند و باید از وظیفه برکنار شود.
به گزارش خبرگزاری رشد؛ هارون پوپل می گوید که کرام‌الدین کریم براساس قانون باید شش ماه قبل از وظیفه خود برکنار می‌شد و زمینه انتخابات در فدراسیون فوتبال فراهم می‌گردید.
وی ادامه داد: آقای کریم در این مدت به گونه غیرقانونی به کار خود ادامه داده است و علاقه‌ای به کناره‌گیری از این سمت ندارد.
آقای پوپل چنین می گوید: «ما خواهان برگزاری انتخابات شفاف و عادلانه هستیم. درصورتیکه مداخلاتی از جانب زورمندان صورت گیرد به نهادهای داخلی و خارجی مرتبط شکایت خواهیم کرد و نخواهیم گذاشت تا افراد غیر واجد شرایط با استفاده از زور به این سمت دست یابند».
وی خواستار ایجاد یک کمیسیون بی‌طرف از جانب حکومت وحدت ملی شد تا نظاره گر روند انتخابات فدراسیون فوتبال باشد و از مداخلات سایر نهادها و زورمندان جلوگیری صورت گیرد.
آقای پوپل همچنین گفت: «کرام الدین کریم به گونه‌ی غیر قانونی برخی از روئسای ولایتی فدراسیون فوتبال که بر خلاف وی عمل کردند را برکنار نموده است، در صورتیکه بر اساس قانون سرپرست حق برکناری هیچ کارمندی را ندارد».
حیات الله لوگروال رئیس فدراسیون فوتبال کابل نیز گفت که به تازگی از سوی کرام الدین کریم رئیس فدراسیون برکنار شده است.
وی با بیان این که این اقدام کرام الدین کریم برخلاف مقررات اساسنامه فدراسیون فوتبال کشور و مقررات فیفا است گفت که در ماه های اخیر پنج تن از دیگر رؤسای ولایتی این فدراسیون نیز برکنار شده اند.
لوگروال مدعی شد که طبق بررسی های انجام شده، رئیس فدراسیون فوتبال ۸۵ درصد اساسنامه این نهاد را نقض کرده است.
احمد شمعون، رئیس فدراسیون ولایت پنجشیر نیز گفت که اخیرا بنا بر حکم کرام الدین کریم از سمت خود برکنار شده است.
وی گفت: “کرام الدین کریم به اساس قانون باید شش ماه قبل از وظیفه خود برکنار می‌شد و زمینه انتخابات را در فدراسیون فوتبال فراهم می‌کرد اما وی در این مدت بر خلاف قانون به کار خود ادامه داده است و قصد کنار رفتن از این مقام را ندارد.”
علی اصغر اکبرزاده سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال کشور نیز گفت: هرگاه انتخابات فدراسیون فوتبال به گونه شفاف برگذار نشود و از مداخلات زورمندان جلوگیری صورت نگیرد، اسناد موجود در این زمینه در دسترس رسانه‌ها قرار خواهد گرفت.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن