اجتماعیافغانستانبرگزیده های سایتمصاحبه

فقر فرهنگی و فساد عامل پیوستن به داعش بوده

داعش در حالی در افغانستان ظهور کرده است که از لحاظ اندیشه، اعتقاد و ساختارهای فرهنگی با مردم کشور سازگاری ندارد؛ مردم مسلمان افغانستان شیوه وحشتناک داعش در کشتار بی گناهان که اسلام را بدنام می کند را نمی پسندند.

غلام حسین ناصری، عضو مجلس نمایندگان، در مورد عوامل نفوذ داعش در افغانستان به خبرگزاری رشد گفت:”فساد، فقر اقتصادی و فرهنگی عوامل نفوذ و پیوستن مردم به گروه تروریستی داعش می باشد.”

وی افزود:”افراد بی کار برای یافتن لقمه ای نان به داعش می پیوندند.” آقای ناصری تصریح کرد وزارت ارشاد، حج و اوقاف وشورای سراسری علما در زمینه اطلاع رسانی به مردم در مورد خطرات پیوستن به داعش کوتاهی کرده اند.

وی معتقد است وزارت حج و اوقاف از آنجایی که جزئی از چهار چوب حکومت می باشد، وظیفه دارد هشدارهای لازم را به موقع به مردم برساند و آنها را ارشاد و راهنمایی کند؛ شورای علما نیز چون در قبال هدایت جامعه وظیفه سنگینی به عهده دارند نیز می بایست جدی تر از پیش عمل کند.

این در حالی است که به باور کارشناسان امر داعش نمی تواند تهدید جدی برای افغانستان به شمار آید چراکه نیروهای امنیتی کشور توان لازم برای مبارزه و سرکوب این گروه تروریستی را دارند.

محمد عرشیا گوهری/کابل

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن